Moe…..

Moe…!!! Al twee weken…!!!  Moe, moe en nog eens moe…!! Een paar uurtjes werken en blij dat ik weer thuis ben om te nixen, ik ben moe. Zelfs maak ik de laatste weken iets P1060131mee dat ik niet wist dat ik dit in me had: ik heb zelfs geen zin om te gaan fietsen !! Ja, ik ben een beetje fietsmoe !! De target en de focus stond dit jaar maar richting één ding: die Noordkaap. Een focus die erg goed was, misschien wel zo goed dat het erg veel kracht heeft gekost.

P1060034Elke dag fietsen en soms tot het uiterste gaan, door weer en wind op de fiets want anders komt het doel niet dichterbij. Meer dan vijf weken alleen maar bezig zijn met fietsen en uiteraard eten en slapen. Fietsen was  “normaliteit”.

Dat het behoorlijk afstompt heb ik nog niet geschreven. Elke dag hetzelfde ritme, zin of P1040226geen zin, fietsen is moeten en ineens niet meer P1040108zoals dat immer en altijd mogen is. De plaatsen waar men komt gaan aan me voorbij en een overnachtingsplaats is een station dat op de dag van aankomst – en dan heb ik het nog niet eens meer over de dag erna – al een “vergeten” plaats is.

Dat het mijn grootste staaltje van fietsen, fietsreizen en fietsuitdagingen is weet ik zeker. P1040830Mijn marmottes, dolomietenmarathon, mont ventoux beklimmingen, trois ballons etc. etc. tochten staan in de schaduw van deze tocht. Zelfs de reis naar Santiago de Compostella was een vakantie vergeleken met deze “expeditie” maar het vertellen over deze expeditie…?? Nee !! Het meest bijzondere was dat ik samen met Bas ben “boven”gekomen en daarna……. één ding: moe…!!!

Mentaal en fysiek heeft het veel gekost…. ik ben fietsmoe, schrijfmoe of beter gezegd en in één kort woord: gewoon MOE..!!!

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, expeditie Noordkaap, Sport, Vakantie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Moe…..

  1. M.T.B. zegt:

    Jan, iets wat je zelf niet had kunnen bedenken of had verwacht, is je helaas overkomen. Maar ik ben ervan overtuigd dat de zin gegarandeerd weer terugkomt, maar dan misschien naar de evenaar! Het wordt hier komende week mooi weer, dus je kunt alvast gaan oefenen.

  2. Dion zegt:

    Hey Jan, het ging vanmorgen weer lekker. Die zin komt in de loop van de weken weer terug en laat het kopwerk maar aan ons over.

  3. John Geraedts zegt:

    Dan RUST maar goed uit en onthoud 1 ding… Niks MOEt! En als fietsen niet gaat, dan loop je en als lopen niet gaat dan kruip je. En als het nog piept of kraakt neem met je voeten omhoog op de bank een lekker glaasje kruipolie. Sjterkte dermit Jan…

Geef een reactie

