expeditie Noordkaap dag 2 Raesfeld-Fürstenau 133 km

Wat een dag…! Het begon eigenlijk al  ’s nachts.  Ik droomde dat ik mijn slaapzak verloren had maar… gelukkig was Robert erbij en die zei: “geen probleem, het is maar een slaapzak, we gaan door…! Een droom die ik overigens niet hoef te (be)leven..! Om 7 uur staan we op. Bij het ontbijt was het weer eten alsof we de hele dag niets meer zouden krijgen en waren we vol lof over de navigatie waardoor de 10% regel zo goed als geschrapt kan worden (Robert zegt altijd dat men de afstand plus 10 % moet tellen in verband met verkeerd rijden etc.). Na een kilometer of vijf wil ik mijn eerste slok uit de bidon halen en….. geen bidons in de houder! Vergeten…! Goede raad is hier even niet duur, zelfs Robert zit op een lijn met mij: terug ! Robert wacht en nog voordat we goed en wel op weg zijn heb ik de 10% al aan mijn broek hangen…. 

Insmeren is het motto, de zinkzalf op de bips en de zonnenbrand op gezicht, armen en benen. Goh, naar de Noordkaap en bang zijn om een zonnebrand  op te lopen, het is bijna de omgekeerde wereld. Alleen de wind komt uit het noorden en daar hebben we, net als gisteren, de hele dag behoorlijk last van. 

Wat was ik blij met mijn bidons ! De eerste 40 km niets of niemand gezien, alleen fazanten, hazen en, ja hoor, reeën..! Nu 

wordt wel eens gezegd dat het nergens zo vlak is als bij ons. Dit klopt niet helemaal, hier is het ook net een biljartlaken en…een prachtig fietsgebied. We doorkruisen vandaag het Münsterland van zuid naar noord  en maken veel kilometers over de Münsterland radstrecke, een oude spoorlijn waar het nu heerlijk fietsen is. 

In Coesfeld is het gezellig druk en wordt ingeslagen. Volgens de bakker is het voor fietsers een must om zijn amandelbroodjes te nemen, krachtvoer pur sang. Na de drukte van de stad is het meteen weer “niemandsland”. Het is geen route van plaats tot plaats zoals men van de kaart onderneemt maar via het programma routeyou gaat het juist buiten de drukte om. Toch wordt nog een grote plaats aangedaan, Rheine, en in deze plaats aan de rivier de Ems gaat dat bordje spaghetti erin als koek. 

Dat de koek een 20 km na Rheine bijna op is blijkt als Robert het heeft over “aanne heg” en er vervolgens nog op het beste Duits “kapoet wie hoend” uitkomt.. De 30 km naar ons verblijf – een oude kernbrennerei – lijken wel dėrtig kilometer…. 

poeh… het is klokslag zes als we de tassen van de fiets doen. Een douche, een wasbeurtje voor de kleren en fietsvoer bij uitstek, rijst met kip, zorgt er weer voor dat we er weer klaar voor zijn, morgen, dag 3. We fietsen op dag drie ook maar tot 3 uur, dan gaan we op zoek naar bed, bad en brood.       Ook al was het vandaag een mooie route, ze ligt al in de prullenbak! 

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap. Bookmark de permalink .

Een reactie op expeditie Noordkaap dag 2 Raesfeld-Fürstenau 133 km

  1. Anoniem zegt:

    Geweldig weer um te laeze, det se dao nog de puf veur haes nao un toch van zo’n 100 km in dees wermte. Petje aaf.

Geef een reactie

