expeditie Noordkaap (11)

Wat twee jaar geleden nog ver in de koker zat, nú, kwart voor zeven op deze mooie dinsdagmorgen zijn het nog maar twéé dagen en de expeditie is gestart !!   Dacht ik de vorige week nog dat het een start in de regen zou worden, niets veranderlijker dan het weer. Het is droog en de verwachtingen zijn opperbest. Zal ik het tot begin juli droog houden…?? en…ben ik wellicht toch te voorbarig geweest door afgelopen week nog te gaan voor die iets dikkere slaapzak…??  Tja…deze “luxe” – en dat extra gewicht –

P1020673

de route !

permitteer ik me dan maar.

De druk wordt wel steeds groter !! Was het aanvankelijk fijn om die belangstelling te hebben; artikeltjes in het maandblad “Fiets” , de mei/juni uitgaven van de “Wielervrienden” van mijn wielervrienden uit Postert, de column van mijn broer deze week op de site van Häör.nl, het plaatje dat collega Marianne bij L1 aanvroeg, de praatjes, de telefoontjes etc. etc. Ineens wordt het me wat te druk en besef ik dat sporters die écht topsport doen afgeschermd worden van media etc. etc.

Lukt het me normaal niet om twee of drie dingen tegelijk te doen, plots moet ik duizend dingen tegelijk doen !! Telefoontjes over vertrektijd waarvan ik nog steeds denk of ik het wel moet meedelen omdat ik op deze morgen voor jullie en voor mij het beste wil: jullie dat uurtje langer in bed en lekker uitslapen op deze vrije dag en ik…met die stille trom op pad !

Tja…zelfs de tassen zijn nog niet gepakt !! De grote zak achterop 6 kg (ik hoop dat die P1020674.JPGachterop kan blijven zonder dat ik hem aanraak !!) met tent, matje, slaapzak, gasstel is gepakt en één van de vier tassen (fietsmateriaal, regenkleding) van 4 kg staan klaar. Nog drie tassen en nog twee dagen te gaan !!

Ook krijg ik vragen over de route. Tja…gisteravond dacht ik nog een andere weg vanuit Orsa te moeten nemen. Misschien is de ene weg ook goed is maar ik heb de andere weg toch ook maar op mijn garmin geprogrammeerd. Dit lezende zult u ongetwijfeld beseffen dat ik behoorlijk op  twijfelkoers” lig.  Maar om toch enige duidelijkheid te geven, de route zal via het Duitse Oldenburg en Flensburg in Padborg de grens oversteken om zo recht omhoog naar Fredrikshavn te gaan. Hier wordt overgestoken naar Goteborg en vervolgens het uitgestrekte Zweden in (Karlstad-Mora-Ostersund-Jokkmokk-Kautokeino-Nordkapp).

Eenmaal op weg zal ik genieten en ik hoop dat ik u laat meegenieten van deze ervaring. Spring maar achterop !!!! Graag  !!

 

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap. Bookmark de permalink .

5 reacties op expeditie Noordkaap (11)

  1. Anne zegt:

    Jan wat een onderneming …jou verhalen boeiend izal je volgen ben zo nieuwsgierig naar jou ( in mijn ogen) bizarre tocht.
    Succes en veel plezier 🍀
    Ik fiets mee !!!

  2. Els zegt:

    Hè Jan
    Ik vind het een te gekke onderneming en ik prijs je hier erg voor dat je dat aan durft . Het is een super uitdaging .
    Ik hoop dat je weinig pech zult hebben en erg veel kunt genieten van je avontuur .
    Ik zal je blijven volgen , kijk nu al uit naar je boeiende verhalen
    Heel veel succes
    Liefs Els

  3. Claudia Theunissen zegt:

    Ha Jan,
    Heel veul plezeer ongerwaeges en Suc6….

  4. Rinze zegt:

    Jan, Robert en Bas nogmaals heel veel succes met deze fietsreis.We blijven jullie volgen. En denk er aan niet te veel ‘ gelletjes’ …..onderweg , want anders onvermijdelijk aan de loperamide……
    Goede reis en gezond weer terug , ook namens je fietsvrienden van ‘Postert’. Redactie TWC Rinze

  5. Mat zegt:

    Suk6 Jan.

Geef een reactie

