expeditie Noordkaap (9)

Als ik naar de teller rechts in het scherm kijk dan zie ik een onverbiddelijk iets…. er wordt hard afgeteld !!! Het is 25 april en ik besef dat  over één maand de eerste etappe van expeditie Noordkaap erop zit en ik ergens in Duitsland zit. Of ik er klaar voor ben…???  In mijn agenda zie ik dat we in week 17 zitten en ….mijn kilometertellertje

P1020273

samen met Bas op pad.

geeft – en dat vanaf januari – 3760 km aan. Ook al hoor ik veel mensen zeggen: “wauw, best veel want het is nog niet zo’n geweldig weer geweest”, over een maand zal bijna ditzelfde aantal kilometers in ruim vijf weken gefietst moeten worden, weer of geen weer…!! Samen met Bas worden elke zondag de nodige kilometers weggetrapt en ook voor Bas komt de expeditie snel dichterbij; ook hij heeft er zin in !

Bang voor de vele kilometers ben ik niet ook al was het de week voor Pasen even schrikken toen ik vanuit stilstand niet uit mijn spd-pedalen kon komen en zomaar opzij neerkukelde en op mijn knie terecht kwam. Het gevolg hiervan was – om maar in de paassfeer te blijven – een behoorlijk ”ei” op mijn knie. Afgezien van een beetje zeurderige pijn valt het gelukkig allemaal mee en heeft het me niet belet om de afgelopen weken toch de nodige kilometers te maken.

Maar… er is meer dan alleen maar fietsen en kilometers maken. Op allerlei gebied komt het Noordkaap avontuur om de hoek kijken. Via twc-Posterholt lid Rinze werd in contact gebracht met het maandblad Fiets, een blad dat ik al lees sinds de 2e uitgave, waarvan

_DSC9745 (002).jpg

foto: Ilona Kamps

me is bijgebleven dat een groep fietsers vanuit As (Be) een fietstocht naar Rome ondernamen. Het boeide me net zozeer dan de verhalen die mijn moeder vertelde over neef Jan uit Thorn (hij ging als student met de fiets hélemaal naar Parijs !) of haar eigen verhalen (in de jaren dertig ging ze met haar zus op de fiets naar het Belgische Hannut). Het blad Fiets maakte er werk van; er werd een anderhalf uur durend interview afgenomen en laatst stond zelfs – helemaal vanuit Zeeland – een fotografe op de stoep voor die éne foto, een mooie foto !  Het leuke is dat het interview  in het meinummer (een écht expeditienummer !!) zal worden geplaatst. Ik moet nog enkele dagen wachten (de 28e april ligt Fiets nr.5 in de schappen) en.. ik ben heel benieuwd !!

En dat is nog niet alles ! Fietsvriend Peter

P1150024

Peter, “nav-man”

heeft me op weg geholpen met de Garmin. Peter was nog niet goed binnen toen hij al wist wat voor vlees hij in de kuip had en een week later hoorde ik van die andere fietsvriend dat ik écht de ballen verstand van dat “gekompjoeter” heb. Maar…gelukkig is Peter een goede leermeester, zo goed zelfs dat ik zijn uitleg – uiteraard na herhaalde malen – begrepen heb en…kan toepassen !!

Oh ja…ook nog even een beetje vertellen over wat allemaal mee moet. Niet alleen alle P1020299lezers van deze site mogen mee “achterop”. Achterop het stoeltje moeten ook nog een aantal andere dingen (en dan heb ik het nog niet over wat er in de tassen moet). Ik heb zojuist eens geprobeerd de spulletjes die achterop moeten op de drager te krijgen en…dat lukt niet zomaar !! Een tent, een slaapmatje, een slaapzak, gasstelletje en…..de pannetjes (goh, waar heb ik ze gelaten !!) moeten er ook nog bij…..

Zoals u ziet….ik moet aan de slag met dit soort zaken en als “niet en zeg nooit “nooit”-kampeerder” moet ik bovendien eens kijken hoe ik dat tentje moet opzetten en er eens een testnachtje in proberen te slapen. Ook al geeft het weer in Zweden sneeuw en nachten van minus tien graden aan, ik wacht toch nog even met dat “proefnachtje” totdat

P1020311

mee of niet mee…

het hier wat warmer wordt !!!

En…..ik ben ook al aan het filteren. Wordt me aangeraden om toch zeker die muggenolie mee te nemen, ik doe het niet !!! Ook al was dit een van de eerste zaken die ik aangeschaft had , het schijnt dat de muggen pas in juli echt lastig worden en dus gaat in plaats van de muggenolie die fles douchedas mee !!!

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap. Bookmark de permalink .

Een reactie op expeditie Noordkaap (9)

  1. René Q zegt:

    Sorry Jan dat ik je een dikke knie bezorgde met mijn groet.

Geef een reactie

