no bridge too far

De titel van dit verhaal heb ik gekregen van Bea en…. een titel die toch wel iets uitspreekt. De titel is een bruggetje naar mijn expeditie, die op 25 mei a.s. van start gaat; geen Afbeeldingsresultaat voor no bridge too faruitdaging is teveel maar…. de titel zegt veel meer. Het zegt iets over de support die men wel degelijk nodig heeft. Want zonder deze support zou het een…. noch het ander mogelijk zijn !! Het is ook een bruggetje naar dat kaartspelletje dat ik nu een vijftal jaar beoefen en waar dit keer toch écht nieuws over te vertellen is: Bridge.

 

Sinds december 2015 kaart ik samen met mijn maat Jack bij bridgeclub Never Down. Een club met een Afbeeldingsresultaat voor never down leudalmooie naam maar dat ik me van deze titel iets aantrek ? No way !! Moeder was een fervent bridgespeelster en ik herinner me nog hoe ze zo’n 45 jaar geleden reeds zei: “one down is a good bridge..!!”. Een uitspraak die veel zegt, het heeft iets van “niet te bang zijn om ergens voor te gaan”.

Bridge is een spelletje van samen sterk. Het bieden moet kloppen, men moet door het bieden weten wat de maat in de hand heeft en als eenmaal geboden is dan gaat het ook nog eens om de kaarten goed af te spelen. Het een kan niet zonder het ander ! En zo gaat het ook met de maat. Maak ik die fout dan is dat jammer voor mijn maat en…. maakt hij die fout dan kan ik doen wat ik wil maar dan heb ik ook een probleem.

Gisteren was de laatste competitie speeldag van het seizoen 2016-2017 en ik kan u verheugd meedelen dat de vlag in top kan !!!  Mijn maat Jack Willems en ik zijn clubkampioen 2016-2017 geworden !!!!!!  Het  “we are the champions” en het uitroepen van “campione,

Rang Gemiddelde +/- Spelers Gespeeld Met Elkaar
1 92,32 -0,51 Jack Willems & Jan Walraven 25 15

campione” is op zijn plaats. Yes !!! we zijn clubkampioen…..!!! Twintig avonden was het een strijd, niet met het mes op de tafel maar strijd in gezelligheid. Samen behaalden we twee keer een eerste plek, drie keer een tweede plek en vijf maal behaalden we aan het Afbeeldingsresultaat voor meesterpunten nbbeind van de avond een top vijf klassering in de groep van de topspelers. Mede hierdoor was een complete off-day tijdens de laatste competitieronde nog voldoende om uiteindelijk met een voorsprong van 0,8% de titel mee naar huis te nemen. Het is feest en de wijn zal rijkelijk vloeien want…..kampioen worden is niet iets van alledag, dit moet en zal gevierd worden !!

Clubkampioen zijn betekent dat we “overall” de competitie gewonnen hebben. Gepaste trots is op zijn plaats.  Maar… dat we nu de beste spelers van de club zijn..?? Naast de schoenen lopen past hier niet. In het meesterpunten klassement vind ik me met 878 punten (mijn maat 1648 punt) terug op respectievelijk plaats 61 en 34 van de 93 leden de club telt. Als ik dan ook nog eens het aantal punten bekijk van degene die de meeste meesterpunten behaald heeft (23.888 !!!) weet ik dat ik nog héél veel te leren heb.

Tot september zullen we in elk geval genieten van deze titel en daarna: clubkampioen 2017-2018…????  Bridge, “no bridge too far…!!”

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Sport. Bookmark de permalink .

3 reacties op no bridge too far

  1. Dion zegt:

    Proficiat, zie de uitnodiging voor het feestje wel komen.

  2. Anoniem zegt:

    Gefeliciteerd,

    De maat van Arno!

  3. Rinze zegt:

    Jan en Jack proficiat.Zo te lezen hebben jullie goed uitvoering gegeven aan een gouden regel bij het bieden :” eerst het verstand en dan de hand…..”. of te wel eerst denken en dan pakken….

Geef een reactie

