expeditie Noordkaap (8)

Nog 75 dagen….!!!!   De teller op mijn site is behoorlijk aan het aftellen. Nog maar 2 1/2 maand en de expeditie is begonnen !!! Op het werk heb ik geregeld dat praatje met mijnP1010396 collega Ruud. Eigenlijk moet ik niet teveel met hem praten, hij maakt me alleen maar aan het twijfelen als hij zegt: “Ik zou naar de zon gaan” en….”waarom niet naar Rome of Gibraltar, genoeg hotels, eten onderweg etc. etc. “. En niet alleen Ruud denkt er zo over maar van Ine en Theo,  Riet en zelfs van maatje Bea krijg ik eenzelfde verhaal.

Als men twee jaar bezig is met deze expeditie dan mag duidelijk zijn dat niets of niemand me op andere gedachten krijgt. Alleen pech – mechanisch of lichamelijk – zou roet in het eten kunnen gooien maar verder…… ??? Ik tel op een koude noordenwind, regen, veel hoogtemeters maar of het zo is…… ik weet het écht niet en ik hoop het eigenlijk ook niet…. ik weet ook echt niet hoe het is om dag in, dag uit door regen te fietsen, tentje op te zetten, kleren niet droog krijgen en…eten bij elkaar zoeken op het gestel zal werken. Tja…dat is expeditie..!! Beginnen is één maar aankomen is uiteraard weer wat anders.

Ondertussen heb ik me al eens op dat slaapmatje gelegd en ik kan zeggen dat dit pas

P1010497

slapen op een dergelijk matje…… omdat het moet…

“expeditie” is.  Ik hoop dat ik zo keikapot ben dat ik ’s avonds denk dat ik op een 30 cm aupingmatras lig. Maar…ik kan u verzekeren dat het bij helder verstand en als men klaar wakker is écht niet het geval is.

Op dit moment ben ik met het uitzoeken van de routes bezig en…. ik zit al in Denemarken! Nog 24 etappes te gaan, althans ………nog heel wat dagen achter de computer om etappes te maken. En, al staan de routes op papier…het is en blijft slechts papier…….

Ondertussen is mijn mobiel abonnement aangepast. Ik kan het thuisfront bereiken alleen…..  ik hoop dat ik bereik heb in de middle of nowhere…..

Dat ik de eerste duizend km. wordt weggebracht door Robert, daarna duizend km. alleen op pad moet en tot slot vanuit Östersund (ik had er nog nooit van gehoord) samen met zoon Bas de laatste 1400 km mag volbrengen (hiervoor hebben we 14 dagen !) heb ik

misschien al ooit geschreven.  Samen zullen we over de Poolcirkel gaan, we zullen het midzomernachtfeest ergens in de Finmark meemaken, samen bij de Samen (de Lappen) proberen te overnachten en rendierenmelk drinken en…. uiteindelijk…samen op het meest noordelijke punt van Europa staan, de Nordkapp !! Dat we hierna nog 200 km naar het zuiden moeten om in Alta dat vliegtuig te nemen, dat zal ook moeten lukken !!

Wellicht weet u dat bergexpedities naar Himalaya tot

wel 100.000 euro per persoon kosten, een Noordkaapexpeditie op de fiets begint ook al Afbeeldingsresultaat voor ben van de leuraardig in de papieren te lopen. Dat matrasje van 130 euro, dat “polair” tentje van 120 euro, dat slaapzakje dat tot +3 graden een beetje comfort geeft etc. etc. En ook al doe ik niet aan fondsenwerving, de sponsoring van de zonnebril van Ben van de Leur optiek voor een zonnige reis is dan ook hartelijk welkom !! Oh ja, de volgende week zondag, 19 maart, kunt u een kijkje nemen in deze brillenspeciaalzaak als Heeze de lente inluidt.

Nog 75 dagen !!! Wat gaat de tijd snel, ik heb nog zoveel te doen. Zal ik op tijd voor de expeditie klaar zijn…?? Nog maar vijfenzeventig dagen………

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

