NIETS…!

Om in “vastelaovessferen” te blijven vandaag een verhaaltje dat eigenlijk om niets gaat. En als ik deze regel schrijf besef ik meteen dat ik menig vastelaovesvierder tekort doe. Voor hun is dit het feest van “alles of niets”. Ook als ik

stilletjes denk dat het allemaal niets om het lijf heeft moet ik meteen denken aan die keurig uitgedoste vastelaovesvierder waarbij de een niet onder doet voor de ander en menig vierder wel vier lagen kleding over elkaar om het lijf heeft hangen….

Mijn moeder sprak vroeger geregeld de woorden : “wat niets kost, dat is ook niets…!”. De doorgewinterde vastelaovesvierder weet dit ook (ook al bedoelde moeder dit toch echt anders) als hij na deze dagen weer platzak is en

zal moeten gaan sparen voor editie 2017-2018. De dolle dagen hebben behoorlijk wat gekost en dus moet het wel goed zijn….. Maar, waar heb ik het over, geld zegt de echte vastelaovesvierder helemaal niets, het gaat om het feest, het vieren en het beleven. En degene die dit anders zien: volgens die vastelaovesvierders zijn het “nietsnutten die van niets weten !”.

Mijn activiteiten deze dagen …. uiteraard de vastelaovesbridgedrive en  ik ging voor alles maar…. het werd niets ! In een sterk veld van 32 teams was de elfde plaats het grote doel, het werd 11 en 1….. en verder…… drie keer niets!

Zoea…. waat bön ich bliej det ich dit niekszeggendje stökske gesjreve höb…. det woor echt neet nieks..! Mer….neet gesjoate is altied nieks…. missjiens vondj gae ’t auch nieks….och det guftj nieks….

vastelaovendj same….!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

