expeditie Noordkaap (5)

De mussen vallen van de hitte van het dak; de thermometer kan het bijna niet meer aan en de drank is bijna niet aan te slepen. Op zo’n dag denk ik wel eens aan de woorden van mijn vader. Mijn broer, mijn moeder en ik waren in 1967 op vakantie in Luxemburg en vader Afbeeldingsresultaat voor de mussen vallen van het dakschreef dat hij met de kippen naar natuurbad de Heelderpeel was gegaan, zo warm was het ….!!!. Deze laatste week van augustus 2016 worden alle weerrecords gebroken en is het te warm om je druk te maken. Klagen..??? Nee, mij hoor je niet klagen ! Ik vind het heerlijk !!

Waarom kies ik dan voor dat Noordkaap-avontuur..?? Een avontuur, een expeditie, geen hotels, geen restaurants en de gewisse zekerheid van goed weer in mijn tocht naar Afbeeldingsresultaat voor noordkaapSantiago de Compostella is nu ongewis met een grote kans op regen én … tegenwind, koude tegenwind !!! Het is een uitdaging én, het is een tocht naar een plek waar niet iedereen naartoe gaat, zeker niet op de fiets !

Deze week is een “start” gemaakt ! Heeft Robert aangegeven dat hij me tot Zweden (en ook dit zijn ruim 1000 km) wil vergezellen, de rit door Zweden, Finland en Noorwegen hoef ik ook  niet alleen te P1150675maken. Mijn oudste zoon Bas wil me graag vergezellen alleen…. hij heeft nooit verder gefietst dan Horn-Roermond visa versa waarbij in Roermond werkzaamheden wachtten of….. in Roermond behoorlijk doorgezakt werd. Als men de liniaal legt op het uiterste noordpunt van Europa en deze naar beneden laat zakken tot zuid Zweden dan is dit hemelsbreed even ver dan van Horn tot de plaats Fez in Marokko en ja…hiervoor moet wel degelijk getraind worden.

Deze week hebben Bas en ik samen de eerste fietskilometers gemaakt. P1150685Trainingskilometers met het oog op “ónze” expeditie. Een vader-zoon expeditie en alleen al daarom een bijzondere  tocht. Ons rondje gaat via de stuw naar de Linnerweerd. Hier P1150688genieten we bij de vistrappen van de vele reigers en als ik van de fiets moet om een paar peertjes te “scoren” voel ik me weer dat voetballertje dat op de weg naar de voetbalwedstrijd in Thorn samen met mijn maatjes aan de appels ging..!! En ook nu – en Bas kan het bevestigen – “gejatte peertjes zijn het lekkerst..!!”. Voor Bas gaat een wereld open. Zo dicht bij huis en op plaatsen komen waar hij nog nooit geweest is. Als we bijna thuis zijn wordt geheel in Noordkaap-stijl afgesloten: we gaan voor dat heerlijk ijsje !!!

 

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap. Bookmark de permalink .

3 reacties op expeditie Noordkaap (5)

  1. Yvonne zegt:

    Geweldig!!!! Ik wil jullie heel veel plezier samen toewensen! Wie maakt dit nu mee, uniek toch!!

  2. Gerard Nizet zegt:

    Moedig besluit…..misschien kom je de Kerstman wel tegen.

  3. Helene Novak (Lyt Hendrickx oet Heur) zus van Ton Hendrickx zegt:

    Geweldig, wat een avontuur, hope you have the wind in your back!!!

Geef een reactie

