Verhuizen

Verhuizen. Het woordenboek geeft als betekenis dat men van woning verandert of dat de inboedel van anderen overgebracht wordt. Degenen die ooit verhuisd zijn weten het maar al te goed:  verhuizen is spullen bekijken, spullen weggooien, spullen inpakken,

P1150646

23 augustus 2011 : verhuizing (2)

overbrengen en tot slot de spullen weer uitpakken.  “Verhuizen”, een woord dat snel geschreven is maar om het daadwerkelijk te doen is toch wel andere koek. Praat me er niet van !  Mijn laatste verhuizing herinner ik me nog als de dag van gisteren.  Het was nog maar een papieren verhuizing. Mijn blog verhuisde van de weblog van janpaparazzi naar wordpress. De verhaaltjes hiervan en de stress die dit met zich meebracht zijn nog te lezen. Op 22 augustus 2011 en 23 augustus 2011 schreef ik hierover en ging het verhuizen beginnen. Tien weken duurde het voordat ik op 2 november 2011 weer de lucht in kon. Dat de “verhuizers” mijn geplaatste foto’s niet ingepakt hadden vond en vind ik nog steeds P1140401vervelend en…mocht ik eens tijd over hebben dan is het updaten van foto’s nog een mooie opdracht.  Dat verhuizen weggooien is heb ik de afgelopen weken mee “moeten” maken. Zesendertig centimeter kastruimte heb ik over gehouden van een hele kast vol papier, ordners passen niet in de kast en dus is het opruimen  geblazen.  In deze wegwerpmaatschappij wordt  alles zomaar en met groot gemak weggesodemieterd. Als ik weer met een paar ordners huiswaarts keer en ik mijn kinderen vraag of ze een ordner willen word ik aangekeken of ik van een andere planeet kom en volgt het korte commentaar; “je bent ouderwets..!!”.

Maar enfin…de verhuizing zit er weer op. Maandag heb ik een nieuwe werkplek óf… ik bedoel maandag mag ik me ergens in het gebouw een plekje zoeken en zo zal het me elke dag opnieuw vergaan. “Flexen” heet dit, flexibel zijn en ook ik – ook al zeggen mijn P1140415kinderen dat ik uit het stenen (het schrijf-, en typemachine-) tijdperk kom, ga hierin mee. En ik kan zeggen: ik heb er zin in !!  Een machtig mooi gebouw met uitzicht op alle delen van Venlo waarbij je niet om de stad heen kunt en alleen maar kunt zeggen: “Venlo is zoea sjoean !!!”. Werken in een gebouw dat de ambitie van de stad duidelijk maakt en zelfs ver P1150645buiten Nederland (maandag komt zelfs een filmploeg uit Korea een kijkje nemen) in de picture staat. Het is een gebouw op basis van “cradle to cradle”waarbij het water benut wordt (wateropvang, hergebruik), energie gemaakt wordt (zonnepanelen, groene gevel) en lucht gezuiverd wordt. Het stadskantoor is een eyecatcher, een transparant gebouw met een open karakter waar het heerlijk werken zal zijn.

P1150594Oh ja… zoeken naar die werkplek..?? Maandag krijg ik een podium. De eerste drie paartjes die in dit mooie gebouw in het huwelijk gaan treden. In een glazen ruimte met een machtig mooi uitzicht over hún stad gaan ze elkaar voor altijd trouw beloven. Geen goud, zilver of brons voor deze paartjes, nee !! ze zullen allemaal als nummer 1 naar buiten gaan. Getrouwd !!

 

 

Misschien heeft u het gemerkt, ik ben in hogere sferen gekomen door dit mooie gebouw. Mocht u het eens willen bekijken, het kan !! De open dagen zijn op 15 en 16 oktober a.s.

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Overig, Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

