vakantie….!!

Het is dit jaar laat vakantie voor iedereen en de bouwvakantie in het zuiden moet zelfs nog beginnen. Als ik denk dat we al in de herfstmaand zitten als de vakantie er voor de meesten

Nederlandse Antillen

op zit…… ??? Nee ! ik mag er niet aan denken !! De mooiste vakantieverhalen en vakantielanden komen voorbij: verhalen en foto’s uit  de Antillen, Indonesië, Spanje, Engeland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk, Ierland, Italië, Cyprus,

Cyprus

Kroatië of Duitsland en zo kan ik nog wel even doorgaan. En als de ouderen niet gaan dan zijn het de piepende jongeren die het uitschreeuwen en er nog eens een schepje bovenop doen: een 10 weken durende stage op Cyprus,  weken naar Thailand of zomaar een paar weekjes Dominicaanse Republiek….

Dat ik het als een straf ervaar om thuis te zitten…..?? Absoluut niet !  Ik kan uiteraard zeggen dat mijn tijd nog komt maar ik durf ook te stellen dat mijn tijd er al is. Elke dag genieten van de weelderige bloemenpracht in de tuin, die wandeling, dat fietstochtje, dat glaasje wijn én…. natuurlijk ook bezig zijn met die andere hobby, van alles fotograferen ! Wat kan men zich nog meer wensen…….

Dat ik het als een straf ervaar dat ik nog elke dag naar mijn werk moet gaan….??? Geenszins !! Ik kan en mag er namelijk “mijn ding” doen: mensen trouwen. Deze week stond mijn 1140e huwelijk op het programma. Ik was gevraagd om het huwelijk te voltrekken en …dat streelde me. Het bruidspaar zou samen met hun kinderen én – heel speciaal – 4 getuigen komen. En dat gebeurde !!  Het werd een huwelijk waarbij het niet alleen figuurlijk maar….. ook letterlijk “zwart van het volk” zag. Of ik iets gemist had…?? De “vier” getuigen … het waren ineens meer dan 64 !!  getuigen…..  De trouwkamer was te klein en om iedereen getuige te laten zijn was het a l’improviste op zoek gaan naar dat alternatief. Een kleurrijke gebeurtenis met mooie gewaden, de heren  strak in het pak en daar hoog bovenuit het stralende en machtig mooie bruidspaar. Een multiculti gebeurtenis  – men smelt al weg bij het horen van de namen van het bruidspaar !! – waarbij nog eens duidelijk werd gemaakt dat liefde totaal geen grenzen kent én waarbij totaal andere gebruiken naar voren kwamen toen het hele gezelschap na voltrekking van het huwelijk een mooi gezang met handenklap inzette…… Goh mensen…….een bijdrage leveren aan een dergelijke gebeurtenis …… dat noem ik pas VAKANTIEgevoel !!!!!

Dat er foto’s gemaakt zijn tijdens deze ceremonie…?? Zeker ! Ik heb wel 20 fotografen gezien en wellicht dat ik U binnenkort mag laten meegenieten.  

Al dan niet aan het werk, ik wens u allen een fijne vakantie toe !

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Verhalen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

