expeditie Noordkaap (4)

 

Twee maanden geleden schreef ik over mijn tripje naar Asten. Het was koud en ik werd op P1120523deze Koningsdag getrakteerd op hagel, regen, koude voeten én….bij thuiskomst een kop heerlijk warme soep.

De teller aan de rechterzijde van de paparazzisite is nu begonnen met aftellen: nog 10 maanden tot het vertrek naar “Nordkapp” en de voorbereidingen zijn in volle gang. Inmiddels heb ik een lichtgewicht slaapzak aangeschaft en het onderzoekwerk naar ander spul (lichtgewicht 2-persoonstent van 1.8 kg, gasstel, slaapmatje etc.) is in volle gang.

Ook de route naar de Noordkaap staat min of meer vast. Een route die door zes landen zal Tunel na wyspe Mageroya.jpggaan. In één land zal de “haervejen”, de pelgrimsweg, worden genomen en in een ander land zal het zelf over de “E” weg gaan. Dat het spannend blijft tot het laatst mag blijken uit het slotakkoord van deze reis: een tunnel van 6,9 km lengte. Géén fietspad !! en een afdaling én een klim van tegen de 10% !!  Ik weet niet of de Noren dit verstaan maar mijn gedachten bij een dergelijk  zwart gat waar men als fietser vogelvrij is, is in elk geval “linke mik…!!” en extra verlichting en extra reflectie zal vlak voor de finish noodzaak zijn. Nog niet onderweg, zelfs nog niet wetende of ik er ooit aan zal komen maar toch… ik ben zelfs al bezig hoe ik terug moet komen vanuit dat hoge noorden. Met het vliegtuig, met de trein of….zal het met de fiets worden..??

Op het “mee te nemen lijstje” staan al de nodige zaken en elke week komt er wel weer iets nieuws bij. Zo zal muggenspray zeker niet vergeten mogen worden. En over “meenemen”en “meegaan” gesproken: ik neem alle lezers uiteraard weer mee op reis en….. in een volgende “expeditieverhaal” zal ik u voorstellen aan degene(n) die meegaat. 

En klagen we op dit moment over het weer. Op de Noordkaap is het op dit moment warmer dan bij ons !!! Zal ik dan toch ook nog een badhanddoek en zwembroek op het “mee te nemen lijstje” moeten zetten…???

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap, Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op expeditie Noordkaap (4)

  1. Marianne zegt:

    Zie al weer belangstellend uit naar je iedere keer weer prachtig mooi geschreven verslagen van je tocht.

Geef een reactie

