Nummer 1 !

P1140119

1 juni 2016

Deze week staat in het teken van dat mooie nummer: nummer 1 !! Een nummer dat iets unieks uitstraalt, een nummer dat het beste in iemand naar boven haalt en het nummer dat aangeeft dat men op eenzame hoogte staat. De geijkte dag om dit te schrijven, juist: de 1ste van de maand !!

Voetbalde ik in vroeger jaren in Horn 1…KSV Horn heeft deze week een groots 90 jarig jubileumfeest. Hoort, zegt P1140122het voort en….komt dat zien komt dat zien !!! Feest in ’t dörp, feest in de feesttent aan de Beegderweg van vrijdag 3 juni tot en met zondag 5 juni. Ter afsluiting van een voetbalseizoen maakte ik ooit een feestgids met de mooie titel: “Nummer 1”. Of KSV zichzelf deze week ook sportief op de hoogste trede zet zal donderdag a.s. blijken als ze op de vooravond van alle festiviteiten moeten strijden om promotie. Het zou zo mooi zijn !! KSV Horn: go, go, go !! zet hem op !!   Hup die rood-witten…!!!

Nummer 1. Ook het weer liet zich behoorlijk gaan en op maandag werden er cijfers

uitgedeeld: weercijfer 1 ! Overstromingen, overvloedige regenval, volgelopen kelders en afgebroken takken die door de regenval het gewicht van “dat volle groen” niet meer konden dragen.

Dan die andere 1. Onze oosterburen weten er wel raad mee. Iets moois, iets prachtigs … men krijgt een 1 !! Een rapportcijfer waar menig Duitser “stolz” op is.En een dubbele 1: nog 11 maanden en het gaat naar de Noordkaap én wat top is….. ik heb reisgezelschap !! Of dit gezelschap uit één persoon bestaat ? Ik laat het nog even in het midden.

Dat huwelijk dat ik maandag voltrok stond ook in het teken van de 1.  Een paar dat iets P1140076unieks, iets eenmaligs ondernam: samen sterk verder als één ..!! Een leuk paartje dat voor mij absoluut niet zomaar een nummer was: voor mij en de vele gasten waren ze nummer 1 ! Ze gingen voor dat éne woordje en zeiden tegen elkaar: “voor mij ben jij die éne, ja ik wil..!! énig om te zien, énig om te horen. Nevenzaak was dat dit huwelijk P1140077voor mij ook nog eens iets unieks en eenmaligs was:  huwelijk nummer 1.111 !  De absolute top wat huwelijksvoltrekkingen aangaat !!

Méér dan dit kan niet omdat ik wellicht nooit meer in de gelegenheid zal zijn om 11.111 huwelijken te voltrekken. En laat me ’s avonds in bed stappen en naar de wekker kijken: het was 11.11 uur ……..

 

Dit bericht werd geplaatst in Overig, Persoonlijk, Sport, Verhalen. Bookmark de permalink .

Een reactie op Nummer 1 !

  1. Anoniem zegt:

    Niet om het een of het ander, het wordt wel een beetje eenzijdig met alleen een!!! Prachtig verhaal.

Geef een reactie

