Oost west…..

Inderdaad…..de titel afmakende dan is het thuis toch echt best…! Maar, er zijn meer plaatsen waar het goed, beter, best is en enkele malen per jaar meen ik dan ook om thuis te moeten vluchten en af te zakken naar dat andere plekje dat inmiddels al als “bjjna thuis” wordt gezien. Ja, even weg van de hectiek van het moeten, weg van het werk, weg van de fiets, weg van de drukte. Kortom: helemaal weg !

image

Dat “helemaal weg- stekkie” heb ik zo’n 10 jaar geleden gevonden in de Allgau. Was het toentertijd echt helemaal weg en was ik zelfs verstoken van radio of tv, om nog maar te zwijgen over internet, de tijd heeft hier ook niet stilgestaan en ook al miste ik dit alles niet, vandaag de dag is alles aanwezig. Of al deze

image

gemakken reden zijn om hier jaarlijks enkele malen neer te strijken ? Nee dus ! De reden om hier telkens naartoe te trekken zijn zo divers: het mooie landschap, de fantastische natuur, de flora, de fauna, de seizoenen (gistermorgen stond ik op en bleek dat de sneeuwgrens nog eerder beneden was dan ik !). Het is een

image

gebied waar traditie met hoofdletters wordt geschreven en een feestdag volop in klederdracht wordt gevierd. Oude tradities als het schalengarrennen (ik heb er ooit over geschreven), de viehscheid (en hierover heb ik zelfs meerdere jaren een verhaaltje aan besteed) of het alphoornblazen zijn reeds sinds mensenheugnis een terukerend fenomeen.

image

Maar… de Allgau is er ook voor de actieve vakantievierder. De fietser, de watersporter, de wandelaar, de paraglider etc. etc..Te land, ter “See” en in de lucht kan men hier volledig aan zijn/haar trekken komen. Voor mij is de Allgau echter synoniem voor rust.

image

Lekker wandelen, veel stilstaan, nog meer stilstaan, om me heen kijken, stil staan en plaatjes maken. En terug op de kamer vanuit het balkon genieten van de boer die de koeien ’s avonds door de straat loodst richting stal, genieten van de mooie vergezichten maar bovenal genieten van de rust, ook al wordt die af en toe verstoord door de bellen die om de nek van de koeien hangen……

image

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

