De teller

Cijfertjes…ik heb er wat mee !! In mijn militaire diensttijd was het afstrepen: ’s middags een streepje en ’s avonds werd dat streepje een kruisje: 14 maanden lang ! Of die militaire diensttijd lang duurde..??  Het viel best mee: ik had plezier aan het strepen en aan het aftellen.

Hoe lang moet ik nog werken..?? Ik durf het bijna niet te zeggen en ik denk dat niemand het  weet. Ook al zet ik nog geen streepjes: tóch ben ik aan het aftellen !! Of ik ooit nog eens met een rollator naar mijn bureau zal lopen…………?? Ik hoop het niet !

Het leven…?? dit is voor mij nog geen aftelsom en eerlijk gezegd ben ik er nog helemaal niet mee bezig. Ik wil nog zoveel en heb nog zoveel doelen en ik heb nog zoveel te doen. Het glas is nog steeds halfvol, elke dag opnieuw, zowel figuurlijk maar ook letterlijk !!

En..het is niet elke dag alleen maar aftellen. Ook ben ik dagelijks bezig met optellen en ik kan u verzekeren…ook hiervan geniet ik met volle teugen.

Bij het voltrekken van huwelijken gaat de teller behoorlijk richting “4 x 1”. Binnenkort is het zover en zonder dat het bruidspaar – of wie dan ook – iets van “mijn” 1111 jubileum zal weten zal het een ceremonie worden die de “1” hoog in het vaandel heeft. Iets unieks, iets eenmaligs voor twee mensen die “samen sterk” als één verder zullen gaan.Een huwelijksvoltrekking  waarbij de nummers één van de dag hoog op een voetstuk zullen worden geplaatst en zo hoort het !

P1120640Zo zijn er nog meer zaken waarbij de teller oploopt. Gisteren ontving ik een klavertje vanwege behaalde meesterpunten(500) met bridgen. Het mooie is dat dat klavertje een speldje is en ja…speldjes  verzamel ik !! Ik was er blij mee want een dergelijk speldje ontbrak in mijn verzameling. En de teller gaat door: hij staat nu bijna op 600 meesterpunten. Op naar de 2000 !! want….. dat levert weer een speldje op !!

Een andere teller is voor mij dé teller: mijn kilometerteller. Elke eerste dag van het jaar

P1090021

vlak voor me: dat tellertje

staat hij op “0” en eind december is het streven om over de 10.000 te zitten. Dat het de laatste jaren ruim overtroffen wordt zal wel aan het weer gelegen hebben en op dit moment kan ik meedelen: ik zit goed op koers !! Na 4 maanden en 13 dagen heb ik 4.545 km weggetrapt: hoogste tijd voor een weerdipje zodat ik een weekje rust kan nemen !!

 

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk, Sport, Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

