In gesprek met……. Hans Kortekaas

Het is alweer een tijd geleden dat ik bij iemand op bezoek ben geweest om dat gesprekje aan te gaan. Tijdens de jaarvergadering van twc Postert stelde hij zich al voor aan de leden. P1110584.JPGVoor mij reden om eens wat dieper te “graven” en eens lekker onaangemeld op bezoek te gaan bij Gertie en Hans in de Weerd en onder het genot van een kopje thee dat gesprek aan te gaan

 

Janp: Je zei tijdens de jaarvergadering dat je 66 jaar bent. Is dit niet wat oud om dan nog met fietsen te beginnen ?? En… ga je keurig met de C-groep op pad…??

Hans: Welnee Jan !! Ik zit nog boordevol adrenaline en ambitie en voel me net een jonge hinde. Ik ben weliswaar één keer met de C-groep mee geweest maar daarna meteen met de B-groep en… ik sluit zelfs niet uit dat ik ook nog met de A-groep op pad ga.

Janp: Hoe sportief moet ik jou eigenlijk “inschalen”.

P1110933

stevig klimwerk

Hans: tja….ik ben bijna “full-time” sporter en daarnaast meen ik ook nog eens aardig all-round te zijn. Nadat ik gestopt ben met werken is het werk pas echt begonnen. Ik ben gaan studeren aan het CIOS en geeft thans lessen “bewegen voor ouderen”. Daarnaast ben ik elke week op de Meinweg te vinden met een groep Nordic walkers en…. mocht je eens willen roeien of surfen, ik zal je de grondbeginselen geven. Overigens, weet je dat we een jaar of 40 geleden zelfs nog eens samen op het voetbalveld hebben gestaan..??

Janp: En….ben je ook een beetje handig…??

Hans: Wat moet ik hierop zeggen…. Toen ik de eerste keer lek reed (een paar weken

P1120108

Hans (l) op kop van de groep.

geleden) wist ik het even niet. Ik ben toen maar naar huis gelopen. Maar een leuning maken of klussen bij de familie…ze weten me allemaal te vinden.

Janp: Wat zijn je fietsambities dit jaar Hans ?

Hans: In elk geval heerlijk fietsen met een gezellige groep. Ik heb de afgelopen weken voor het eerst in mijn leven 80 km op één dag gefietst, ik heb voor het eerst 100 km op één dag gefietst én…afgelopen week zelfs 120 km op één dag gefietst (weliswaar nadat ik nog een extra rondje door de Weerd heb gefietst n thuis nog 100 meter aan het wiel heb moeten draaien !!  om toch tot dit mooie getal te komen). Alles is nieuw voor mij dus… ik probeer te genieten en zie uit naar elke twc rit én naar het Eifel-weekend in september. TWC, jullie zullen me nog zien !!

P1120102

gezellig !

Janp: Hoe bevalt het fietsen op zo’n racefiets ? en  … ben je een klimmer, een tijdrijder of een sprinter ?

Hans: Ik ben nog zoekende en uitzoekende. Zo ben ik aan het experimenteren met mijn zadel dat maar steeds een millimeter omhoog gaat. En….als het omhoog gaat dan ben ik nog wat aan het zoeken naar het juiste verzet. Sprinten gaat me behoorlijk goed af…na de eerste rit kregen we koffie en vlaai en weet je wie het eerst voorzien was….?

Janp: Ben je ook van de partij tijdens de 27e atb tocht op 20 november..?

Hans: zeker weten ! Jaren en jaren heb ik het verkeer geregeld dus..zet me maar in op het drukste punt.

Janp: Hans en Gertie, bedankt voor de gastvrijheid en openheid. Ik ben er vast van overtuigd dat we je nog vaak zullen zien en…dat je nog veel van je laat horen door je benen te laten spreken !!

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in in gesprek met. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie