“effe weg” (2)

Het is zeven uur als ik op weg ben..!! Zeven uur..!! Tijdens de camino ben ik op dit tijdstip nog nooit op weg gegaan. Maar…vandaag is het toch anders. Het is bijna de omgekeerde

P1020880

Pamplona: nog even in het wegrestaurant en vervolgens via de autoweg Pamplona in…..

wereld; het is zeven uur in de avond en gefietst hoeft er niet te worden. Mijn weg richting Posterholt gaat over de autoweg en ik denk terug aan de heikele momenten dat we tijdens “onze” weg richting Santiago de Compostela zomaar op de autoweg belandden.

Ondanks dat het een zware avond zal worden heeft het 60 dames niet ervan weerhouden om  “achter” op de fiets te springen om nog maar

IMG_7302

gezellig druk en…. het was gezellig !

te zwijgen om met diezelfde 60 dames een afstand van 2700 km af te leggen….. Voor de dames zal het voorwaar geen makkie worden: ga maar eens ervoor zitten om in 2 P1020564uur tijd deze hele reis te ondernemen…  Een wielerbroek met zeem is gelukkig net niet nodig ! Dat ook nu het pelgrimskaarsje opgestoken wordt mag duidelijk zijn. Een kaarsje voor alle leden van zij-actief Posterholt en…. voor de overleden moeder van Jos en Maria Nacken.

Een presentatie waar het gaat over de slaapplekken, het pech onderweg (ook ik had meer pech dan ik ooit beschreven heb) waarbij de eerste nietjes al in Zonhoven in mijn stuurtas moesten om de zaak bij elkaar te houden, een val in de prikkeldraad, het

P1030400

oude (tot op de draad versleten) band en nieuw band

kapotte stuur, de lekke band, de band die tot op de draad versleten was en een bidonhouder die zomaar de geest begaf. Bij Robert was het meer pech van losse schroeven en afgebroken schroeven en….. alle schroeven die ook maar los konden gaan gingen bij hem ook los. Een geluk was dat door al die pech bij hém geen schroef los kwam te zitten…. Daarnaast ook nog eens Roberts pech die meer van lichamelijke aard was…… “de vot”. Tja…en dit laatste verhaal dat ging er bij de dames natuurlijk in als koek.

Dat in Spanje niet gefunkeld wordt en er in kerken geen “zwaegelkes” liggen was voor de dames ook een nieuw fenomeen. Dat Robert met zijn muntjes enkele rijen lampjes P1040027aankreeg was mooi maar… toen ik vervolgens mijn muntjes in de “automaat” deed en er enkele rijen kaarsjes voor mij aangingen terwijl die rijen van Robert pardoes uitgingen….dat was toch wel hilarisch. Ik zie het verbaasde gezicht van Robert (hij ging eens één keer mee naar binnen) nog zo voor me terwijl hij vervolgde met het droge commentaar: “laat mij maar buiten op de fietsen passen…!!”.

P1030820

of…misschien met paard en wagen naar Santiago ??

Een avond die snel voorbij ging, er werd veel gelachen en… tussendoor kwamen veel vragen los. Of de dames ooit zélf op de fiets naar Santiago zullen gaan…..?? Ik betwijfel het maar het commentaar dat die reis naar Santiago de Compostela niet gedaan hoeft te worden  omdat men vanavond de reis al ondernomen heeft doet ook deugd.

De presentatie verliep goed maar.. het zou teveel van het goede zijn om mezelf de veren toe te steken: Bas (powerpoint) en Fleur (film) “eine dieke merci..!!!”. En voor degenen die mijn verhaaltjes altijd tot het laatst lezen nog een link naar een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=bngsJ5uZS7w (als de link niet pakt: even kopiëren en in de taakbalk plakken)

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

