voorbereiding

Sinds enkele weken ben ik volop in voorbereiding. Zoals ik twee jaar geleden – goh…was is

IMG_2854

bicigrino mok

het alweer een tijd geleden !! – bezig was met de reis naar Santiago, zo ben ik er op dit

P1110119

afgelopen week alwéér een stuk Jacobsweg gevolgd !

moment nog stééds mee bezig al is het dat ik elke dag dat glas melk uit “mijn” Santiago mok drink !!

Over een week of vier mag ik een avond verzorgen die gaat over de weg naar Santiago waarbij ik de toehoorders zal proberen enthousiast te maken over de “camino”.

Hoorde ik vlak voordat ik naar Santiago ging nog van Ocky van der Linden dat haar man Theo niet vol was van deze reis maar zelfs “overvol” was

P1010254

op bezoek bij Ocky

van dit gebeuren en ze hem geregeld tot de orde moest roepen om het er eens niet over te hebben….. Twee jaar nadat ik op weg en onderweg op “deze weg” ben geweest kan ik stellen dat het Santiago-virus mij ook  helemaal besmet heeft en Bea mij ook af en toe tot de orde moet roepen….

Niet alleen heb ik de afgelopen maanden van “mijn

IMG_2856

“wijn”reis  naar Santiago

reis” naar Santiago een “wijn reis” naar Santiago georganiseerd  (die overigens nog steeds te boeken is), in mijn voorbereiding naar de Noordkaap kom ik ook langs de meest noordelijke startplaats naar Santiago. Uiteraard mag u nu al raden welke plaats ik bedoel en anders…..

Santiago 014

elke dag druk bezig met het verslag

iets meer dan een jaartje wachten totdat ik hier voorbij kom en er over zal berichten.

 

 

Een  “avondje Santiago” voorbereiden  betekent bijna “diepzeeduiken” in een fotoarchief van meer dan 3000 foto’s, meer dan een uur film terug zien te brengen tot 10 minuten en ja….. informatie gebruiken die nog niet eerder openbaar is gemaakt……

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

Een reactie op voorbereiding

  1. Magriet en Huub Stollman zegt:

    Hoi Jan. Waar en wanneer ga je die avond over je reis naar Santiago verzorgen? Margriet en ik zijn zeer benieuwd en willen graag komen luisteren. Wij hebben zelf al acht maal onze lezing over de Camino mogen geven. Overigens, wij gaan 25 mei nogmaals vanuit Porto de Camino Portuguese lopen, naar Santiago, dan door naar Muxia en Finisterre. Super om te doen, weliswaar slechts 400 km, maar een wchitternede route, deels langs de kust tot de Spaanse grens en dan vanaf Tui door het binnenland.

Geef een reactie

