bar en boos…..

Fietsen voelt pas goed als je er plezier aan hebt en als ook nog eens gezegd wordt “een dag niet gefietst is een dag niet geleefd” dan weet u het al: vandaag heb ik weer de slingers opgehangen !!

P1110038

dreigende luchten bij het vertrek

In het vertrek kijk ik eens naar boven. Dreigende luchten en ik weet het al: “ik zal het niet droog houden vandaag”. Maar het maakt niet zoveel uit, ik ga gewoon en probeer het lekker dicht bij huis te houden. Tja…dichtbij is ook maar dichtbij en de meest donkere luchten zijn zo dichtbij dat ik toch maar iets verder van huis fiets en als ik me omdraai zie ik boven Horn apocalyptische luchten.

P1110040.JPG

nog dreigender

Luchten zo dreigend als dat woord dat in de vorige zin voor “luchten” staat. Het ziet er niet goed uit en dus zak ik nog maar wat verder af, wie weet, misschien dat het ineens blauw wordt boven me……..

P1110060

de bek open, het slijm uit de mond: bar en boos !!

Even verder kan ik alle kanten opkijken en overal ziet het er hetzelfde uit: donker, donkerder, allerdonkerst. Dat goede raad duur is blijkt weer eens: wat te doen..?? Toch door of maar terug naar huis en…wellicht dat ik het nog droog zal houden ook nog…. Ik ga ervoor maar…niet voor lang !! Met nog een km of zes te gaan tot ik thuis ben gaat het hagelen en het doet me pijn in het gezicht.

“Kouwe tengels, kouwe fikken, kouwe handen, kouwe poten”en nog meer van dergelijke benamingen gaan

P1110061.JPG

plots is het wit !!

door me heen. Met de bek open voel ik me als een vogeltje voor de kat. Mijn mouwen zijn wit van de hagel en het landschap om me heen wordt plots erg klein en…wit ! Koud…dat is het maar, als ik bijna P1110062thuis ben zie ik tóch dat streepje blauw in de lucht en ook al regent het nog een beetje…tóch nog maar een paar kilometertjes eraan vast plakken.

Inderdaad..het fietsen voelde weer als een feestje ook al is het ene feestje het andere niet……….Eenmaal thuis zijn er alweer blauwe luchten te zien en kan het voor vandaag al helemaal niet meer stuk ! Ik voel me alweer bevoorrecht, de enige en écht behoorlijk stevige bui vandaag, die was voor mij !!!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap, Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

