Hondenweer

30 januari, wat een dag…!!  Bij het opstaan (en dat was op tijd) viel de regen al met

voor livestrongracers niks te fietsen vandaag

bakken uit de lucht en als ik nu naar buiten kijk: nog steeds regen, nog géén enkel moment is het droog geweest. De fietstocht vandaag is geschrapt en dus viel voor de livestrongracers de traktatie bij de Sjeiven Dörpel – alsof het niet al nat genoeg is -ook nog eens in het water.

Vandaag kan met recht de benaming hondenweer

IMG_7136

beestenweer

krijgen: het is zeer onstuimig en bitter slecht weer. Weer waar je nog geen hond doorheen stuurt ! In het Deens is slecht weer “ondt vejr” en dat lijkt best wel op hondenweer (en dat heet in Denemarken dan weer hundevejr !).

Elk jaar meen ik de eerste duizend kilometer niet aan mijn grote versnelling te komen. Nou…de eerste duizend kilometers zijn weer afgelegd en in tegenstelling tot andere jaren heb ik dus wél veel op de grote versnelling gereden tot………. ik afgelopen week mijn versnelling niet meer op de “grote molen” kreeg.  Of ik wilde of niet: ik moest “klein”

IMG-20160130-WA0002

zand in het frame…  hoe kan dat..?? nooit in het bos geweest met deze fiets..!!

(een lichte versnelling dus) fietsen ! Met wind tegen was het nog niet eens een straf maar toen ik de wind vol in “’t hat” had vond ik het toch vervelend.

Een mailtje naar vriend en mecanieker  Mario (lees ook mijn bericht van 4-9-15 over de Mechaniek)   betekent op deze “uitgeregende” zaterdag het ultieme: Mario komt even kijken en en zegt: “ik zal er meteen naar kijken en…ga er

IMG-20160130-WA0000

oeps: dat ziet niet goed uit..

wat aan doen”. De mecanicien van de derde profploeg van Nederland (wereldwijd nr 54 op de ploegenranglijst) ging meteen aan de slag en haalde de fiets eens goed uit elkaar en meldde me: “zware bevalling, zoiets heb ik nog nooit gezien..!!  Nee, geen sprake van een motortje maar zoals hij zei: “Een los bracket, een pijp die uit het bracket komt en een karrenvracht aan zand in het frame” en verder nog meer zaken waar ik niets van snapte……  40 minuten na het bericht van de zware bevalling kreeg ik het bericht “fixed” en toen Mario de fiets ook nog eens

IMG-20160130-WA0004

fixed !!

IMG_7148

even de gemaakte fiets afleveren……

afleverde bleek dat mijn smerig afgeleverde fiets ook nog eens keurig gepoetst opgeborgen kon worden. Voor even voelde ik me die coureur van die profploeg die zijn kapot materiaal zomaar even bij de mecanicien kan afgeven en besefte ik dat de “mecanieker” de meest waardevolle speler van een profploeg is.  Morgen mag, kan, zal en ga ik weer fietsen. Mario, bedankt !

Dit bericht werd geplaatst in livestrong racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

