meester.

De tijd dat ik “heer en meester” was als er gefietst werd die ligt ver achter mij…tenminste ….als die tijd er ooit geweest zou zijn !! Ook de tijd dat ik “meester” was en de bevoegdheid kreeg om kinderen te leren rekenen, schrijven en het “leven te laten leren” ligt inmiddels

P1070907

“meesterlijke” foto  bij standbeeld van de Witte van Zichem

al  ruim 35 jaar achter me. Het is dat ik in mijn werk nog af en toe de rol van meester vervul als ik (jonge) koppels in de echt mag verbinden : werkzaamheden die ik “meesterlijk” probeer in te vullen.

P1100903

“van Toscaanse zomer naar Hollandse winter”

 

Vanmorgen werd ik aangenaam verrast, ik kreeg mail van de bridgebond. Na een paar jaar bridgen ben ik “meester” geworden: “clubmeester”. Door een klassering in de top op een wedstrijdavond kan men punten scoren. Nu kan ik wel doen alsof dat het een hele prestatie is maar als ik het bijbehorende lijstje bekijk dan mag duidelijk zijn dat ik nog maar een “meestertje” ben op bridgegebied.

500: Clubmeester
2.000: Districtsmeester
5.000: Regionaalmeester
10.000: Kandidaat Bondsmeester
15.000: Bondsmeester
30.000: Nationaalmeester
60.000: Nationaalmeester ‘met kroon’
100.000: Nationaalmeester ‘met twee kronen’
150.000: Nationaalmeester ‘met drie kronen’

“meesterlijk”

 

 

en of de meester het wil of niet: iedere meester vindt ongetwijfeld ooit zijn meester..!! Of het met kaarten is, met fietsen, in werk of…door die mooie uitspraak……

 

Dit bericht werd geplaatst in Sport, Verhalen. Bookmark de permalink .

2 reacties op meester.

  1. els zegt:

    Mooi geschreven 👍😉

  2. Anoniem zegt:

    proficiat met je eerste zilveren klavertje

Geef een reactie

