december: een maand om terug te blikken (2)

Nu we op de drempel van het jaar 2016 staan en in de verte al vuurwerk wordt afgestoken is dit het moment om toch nog even terug te blikken. Een jaar dat op werelds niveau de boeken ingaat vanwege de aanslagen in Parijs, de vluchtelingencrisis en… ik zou het bijna vergeten de voortdurende “Griekse tragedie”.

2015: het jaar van records !! Een jaar van vreugde maar…. ook een jaar vanIMG_3256 verdriet. Om in natuur- en wielertermen te blijven: hoge pieken (zelfs “kerstboomtermen”) maar ook het jaar van diepe dalen.

Ik denk terug aan het afscheid dat we dit jaar IMG_3167hebben moeten nemen van familie, vrienden, bekenden en collega’s waarbij het plotse en veel te vroege afscheid van Noud, Wilma, Paula, Wil, Gerrie en Nancy eens te meer de betrekkelijkheid van “onze minuut op Aarde” weergeeft.

Maar……die spreekwoordelijke “minuut” heeft ook veel moois gebracht in 2015 ! Mijn smart is sinds enkele P1080650maanden nog maar halve smart en mijn vreugde is dubbele vreugde geworden…

De slingers ophangen…elke dag maar weer ! …. in het P1090100bijzonder toen zoon Jip dit jaar slaagde voor zijn examen. Mijn gedachten gaan terug toen hij in groep 4 zat en hij al voorop liep……. als éérste stormde hij uit school als de bel was gegaan ! Hij gaat verder leren, niet alleen voor de school maar…. voor het leven !!

Een jaar met mooie vakanties, weliswaar geen recordaantal maar…het was kwaliteit ! Records werden er ook gevestigd en het ene record zorgde voor het andere …… Weerrecords, wat veel wind misschien maar verder…niks te klagen en als men in december nog met P1070902dubbele cijfers op de temperatuurklok kan fietsen dan zorgt dit ook voor een record op de fietsklok, 12.494 km !! Het was nooit een doel op zich maar…mooi meegenomen. Het dagrecord werd op 7 juni gefietst: 233 km stond er ’s avonds op de teller toen het van Horn naar Scherpenheuvel en weer terug ging. Dat het zwaar was is al lang vergeten !!

2015…27 jaar huwelijken voltrekken en dan is ineens dat 1000e paar dat

P1090041

de warmste dag van het jaar: stijlvol open air huwelijk in Jochumhof.

me trouw gaat beloven. Zelfs de paparazzi is aanwezig om janpaparazzi te verrassen. Het was een jaar waarin ik veel huwelijken heb voltrokken (alweer een record) en…. in negatieve zin zelfs een huwelijk dat wegens overlijden slechts enkele uren heeft geduurd.

P1030628Ook werd mijn reis naar Santiago geregeld nog eens “dunnetjes” overgedaan middels de wijnreizen naar Santiago; een reis die nooit gaat vervelen !!

De expeditievoorbereiding naar de Noordkaap is ingezet. De aanmeldingen om mee te kunnen druppelen binnen en…wellicht dat ik zelfs speciaal gezelschap krijg gedurende enkele etappes. Nog 2 jaar en dan is het 2017 maar….. over twee dagen komt de expeditie al heel dichtbij want dan kan gezegd worden: volgend jaar !!!

Lezers van mijn blogs….bedankt voor het lezen van al die blogs het afgelopen jaar en hopelijk bent u volgend jaar weer van de partij als ik mijn schrijfsels de wereld in stuur…….

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

