stilleven van een fiets

Het zal menig wandelaar, fietser en automobilist niet ontgaan zijn: iemand heeft zijn fiets geparkeerd en daarna keurig laten staan: om in

IMG_6165

de Kerkstraat: straatbeeld met fiets !

Horn te parkeren is geen parkeerschijf nodig en bovendien…. parkeerkosten zijn er niet !!

Als ik in mijn garage kijk vanmorgen dan mis ik iets…!! Niet zomaar iets

IMG_6163

mijn garage: één fietsbeeld

maar….een fiets !! De vijf fietsen zijn me allemaal even heilig en al ik één uitgeleende fiets (nog) niet aan de haak zie hangen dan denk en hoop ik dat hij weer gauw op zijn plaats is.

Het is al bijna twee maanden geleden dat ik een ander fietsje ergens zag staan en…. hij staat er nu nog steeds !!  Niet ergens keurig in een garage en niet in de een of andere fietsenrek…. nee !! IMG_6167gewoon ergens in de Kerkstraat aan de rand van het dorp, keurig aangelijnd aan een lantaarnpaal.  En… hoe vaker ik de fiets zie staan hoe meer de fantasie

met me op de loop gaat. Ik denk aan het verhaal van mijn vriend Jos die na een avondje stappen in alle staten was: zijn auto was gestolen !!  Hij ging naar de politie en achteraf bleek dat hij de auto in een ander straat geparkeerd had…… Zal de eigenaar na een avondje stappen ook niet meer weten waar hij zijn fiets geparkeerd heeft. Is het wel een hij..?? of is het een zij..?? En.. uit welk dorp zal ie komen..?? Uit Horn…?? uit Böggeme of misschien zelf uit Helen of Nunhem of misschien nog verder weg…??  Zal de bezitter van het stalen ros op vakantie zijn en na de winter de fiets weer komen ophalen; de eigenaar zal toch niet in het een of ander ziekenhuis liggen of….. zal hij / zij uit het leven zijn gegleden…??  Ja….de fantasie gaat al behoorlijk op de loop….!!

IMG_6168

stilleven van een fiets

Het fietsje ziet er te goed uit om zomaar te laten staan en hoe langer hij er staat….hoe eerder een onrechtmatige eigenaar er mee op de loop zal gaan. Ik sta er overigens van te kijken dat het nog niet gebeurd is in een streek waar de fietsendiefstal hoogtij viert en de premie om een fietsje te verzekeren toch in de top van Nederland is.

In elk geval…ik zou mijn fietsje missen en wellicht dat deze “opsporing verzocht” toch de énige échte eigenaar van de fiets weer kan traceren.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

