expeditie Noordkaap (2)

Een kleine 8 maand geleden heb ik mijn eerste berichtje over de expeditie op de post gedaan. Bedankt voor de leuke reacties op dit artikel ! In maart 2015 schreef ik dat het nog meer dan 2 jaar te gaan is voordat het zover is. Nou…op dit moment hoef ik niet meer in jaren te tellen maar is het aftellen al begonnen: nog 18 maanden te gaan !!! Vanaf maart ben ik al streepjes aan het zetten totdat het mei 2017 is: nog maar  550 streepjes en dan is al zover !!

Vanmorgen in de kou dat rondje op mijn “expeditiefiets” gefietst en voor de kilometertjes

"selfie"

“selfie”

daarna nog “even” wat snelheidskilometers want het draait allemaal maar om dat ene ding: kilometers maken en de oefenkilometer 2015  staat op dit moment op 11.350. Temperaturen rond het vriespunt…wat maakt het uit als men fit is.  Zeker is dat een dergelijke expeditie een geheel anders iets is dan richting het warme Italië of Spanje te fietsen  waar het gemakkelijk is om elke dag een dak boven het hoofd te hebben, de “bijna” zekerheid van goed weer en de zon tegemoet gaan en….kan fietsen met een vakantiegevoel…… Dit is richting de kou, de regen, het onherbergzame, het onzekere: het ware expeditiegevoel ! Het zal een onderneming worden.

De afgelopen maanden heb ik me al behoorlijk ingelezen en als men dan een boekje leest over de expeditie waarin begonnen wordt met de titel: “tien redenen om NIET te gaan” dan moet men hier toch snel aan voorbij lezen. Op expeditie gaat het !! alleen blijft het nog

naar de Noordkaap: toch iets anders dan met de korte mouwtjes door een zonnig Spanje

naar de Noordkaap: toch iets anders dan met de korte mouwtjes door een zonnig Spanje

even de vraag: de kortste weg midden door Zweden of…toch maar dat ommetje van royaal 1000 km via de mooiere weg door Noorwegen. Wellicht voor u de vraag maar…voor mij is

op expeditie: het kan koud worden !!

op expeditie: het kan koud worden !!

het al de weet…!!! Het wordt een ommetje ! Ook zit het nog in wijde zakken of het een solorit (of ik alléén ga)  of een duorit gaat worden. Met zijn tweeën maakt het allemaal wat gemakkelijker; men kan zaken (potjes en pannetjes, tent etc. ) beter verdelen maar, hoe enthousiast ik Fleur en Robert al heb gekregen: het is een hele tijd weg van het alledaagse werk. Ook op het werk draait de verlofmolen al vroeg. Vond ik het altijd erg vroeg om in november al mijn vakantieperiode voor het volgende jaar op te geven…..in maart heb ik reeds mijn verlofperiode voor het jaar 2017 opgegeven en het verlof 2016…. ik hoor van IMG_5344mijn collega’s wel wanneer ik weg kan of mag.

 

Op expeditie naar de Noordkaap, fietsen naar de Noordkaap, ik zie het nog steeds als die Arctische droom !!!

 

 

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap. Bookmark de permalink .

Een reactie op expeditie Noordkaap (2)

  1. Theo Peeters zegt:

    Jan, ik wil wel meegaan maar ik ben bang dat je me niet bij kan houden!!!

    Turma, bureau voor Human Resource Development
    Drs. Th. M.J. Peeters MLD, MMO
    Master in Learning & Development en in Management en Organisatie
    Rijksweg 53
    6085AB Horn
    Tel. O475-589122
    Mobiel: 06-53892427
    Fax: 0475-589123
    E-mail: th.peeters@wxs.nl
    Internet: http://www.turma.nl/

Plaats een reactie