proost !!

“de tijd gaat snel….gebruik hem wel…!!” Een spreuk die ik mijn moeder nog hoor zeggen. En ja….. de tijd vliegt !! Wat keek ik twee jaar geleden nog op tegen het 56 jaar worden; het leek me oud maar gelukkig kan ik zeggen: men is zo oud als men zich voelt…!! ook al gebied de eerlijkheid me te zeggen: ….de ene dag als die jonge hinde en de andere dag niet vooruit te branden.

1957 een goede jaargang

1957 een goede jaargang

Geboortejaar ’57 en 57 jaar klonk misschien beter dan jaargang ’57 en 58 jaar maar “that’s life” en ….. “life goes on…!!” Moeilijk doen over de leeftijd..?? Neen… geenszins want afgelopen zondag kon heel Limburg tijdens het programma postbus 31 al horen dat ik 58 jaar word. Het verzoekplaatje van Eros Ramazotti was een schot in de roos en deed me weer even terugdenken aan mijn bezoek aan het concert van Eros in de König Pilsener Arena in Oberhausen.

Terug in de tijd: 27 oktober 1957… een sombere zondag. Het was zwaarbewolkt en de zon liet zich amper zien en met een matige wind uit het zuid-westen bleef de temperatuur steken op 11,3 graden.  In 1957 Het was geen gewone zondag maar een kerkelijke feestdag, het feest van Christus Koning. Posterholt (Roerdalen) H.Hartbeeld, zittend.JPG

Het bovenstaande beeld is in Postert te zien, Christus, als koning van het heelal, zittend op een troon.

Sportief gezien blijft 27 oktober 1957 natuurlijk bij alle Venlonaren in gedachte: het was de dag dat Feijenoord met 4-0 werd afgedroogd en de Feijenoord spelers met de staart tussen de benen in de bus konden stappen richting Rotterdam.

1957…. het jaar dat de populairste voornaam Jan was en namen als Willem, Dirk en Klaas ook hoog scoorden. Namen die de laatste 10 jaar zelfs niet meer in de top 20 staan….. en muziek als “heimatlos” van Freddy Quinn en “ik sta op wacht” van Bobbejaan Schoepen massaal in de cafe’s uit de jukebox klonken.

27 oktober 2015. Tijd om de slingers op te hangen. Het is feest ! Het is immers de 300e dag van het jaar en…. over 65 dagen kan 2015 alweer in de geschiedenisboeken. Ook het weer maakt er vandaag een echte feestdag van: 20 graden op mijn “thermoteller” en wie weet…misschien komt het record van 1937 wel in zicht en gaat het kwik zelfs over de 21.6 graden vandaag !! 27 oktober…Ook ik heb feest, ik ga werken én alsof het niet op kan….’s middags de lucht op en… ’s avonds ook nog heerlijk dat kaartje leggen. Groter en grootser kan het feestje niet zijn !!!  Het gaat vandaag weer om een cijfertje…!! Geen 1000 dit keer en ook geen 10.000 (fietskilometers)  maar gewoon 58…. Een cijfertje dat ik nog eens omgedraaid mee hoop te kunnen maken en waarvoor ik maar één ding hoef te doen…..lekker doorademen !!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

