“mechaniek”

In sporten als autosport of motorsport draait het om de mechaniek. De mechaniek bepaalt of het draait….of niet draait. Een slecht resultaat….. het materiaal is vaak de grote schuldige. De sporter is afhankelijk van het materiaal én…..  de monteur of mecanicien.

Dat niet alleen auto- of motorsport afhankelijk is van de “mekaniek” heb ik de laatste tijd ook meerdere malen aan den lijve ondervonden. Het gaat dan om mijn alles, mijn “kindje”, mijn stalen ros of……anders gezegd: mijn velo, mijn byciclette, mijn tweewieler of….mijn fiets.

P10700762015. De teller op mijn fietsje geeft al ruim 9.500 kilometer aan. Kilometers die gemaakt zijn vanaf januari. Door weer, door wind, door regen, strooizout op de weg, stoffige omstandigheden, kortom de fiets als werktuig van deze “slaaf  van de weg”. Het is dan ook niet verwonderlijk dat niet meer alles loopt als een spoel. Een piepje hier en een kraakje daar kan het fietsplezier behoorlijk vergallen en dan is er maar één remedie: de mekanieker opzoeken.

Sinds enkele jaren kan ik naar mijn vaste “mekanieker”. Voor mij “dé” mekanieker. Als

de "docteur" en zijn gereedschap

de “docteur” en zijn gereedschap

mecanicien van Parkhotel Valkenburg Continental wielerteam weet hij alles van de fiets en zijn werkplaats staat altijd open voor mijn fiets. Ja, Mario Wouters is de “dokter” voor mijn fiets. Zijn werkplaats is te vergelijken met een operatiekamer. Alles perfect geordend, het gereedschap in perfecte staat om te opereren.

P1070061Pech met mijn “alibaba” wielen uit China……. de “docteur” kijkt ernaar en een ringetje hier en wat frezen daar en….. na een behandeling is mijn vermeende miskoop plots toch een top koop !!

Zojuist is mijn fiets wederom uit de privé kliniek ontslagen. Uiteraard heb ik er weer even op gefietst en ik kan alleen maar zeggen: super Mario !!!

 

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, livestrong racers, Sport. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

