NK toerfietsen te Dieren

Het NK toerfietsen 2015…… wat trainingsarbeid aangaat denk ik dat ik zeker in de top hoor te zitten.  Aan de voorbereiding zal het niet liggen. Rond de klok van 7 uur gaat het

drukte bij NK in Dieren

drukte bij NK in Dieren

samen met fietsmaat Robert richting Dieren.

9.00 uur: Robert op pad !

9.00 uur: Robert op pad !

Het weer is goed en rond de klok van 9 uur wordt Robert “afgeschoten”. Een half uurtje later is het mijn beurt. Onderweg is het meteen vooruit kijken en omkijken en…zelfs inhouden of er meerderen op mijn en “de ” route zijn. Jammer genoeg heeft de organisatie wat weinig bordjes opgehangen hetgeen de deelnemers niet

heidebloei !

heidebloei !

zekerder maakt. Het komt zelfs zover dat meerderen (en ook ik) een keer geheel verkeerd rijden.

Maar…. het weer is goed en de deelnemers hebben er ook allemaal veel zin in. Het is een evenement waarbij sportiviteit en gezelligheid voorop staat en de competitite…dat is mooi meegenomen ! Het morgengedeelte is het vlakke gedeelte en een NK toerfietsen is ook om je heen kijken en genieten van de mooie omgeving.

Op de pauzeplaatsen komt niemand iets P1090524te kort en tja…… misschien dat ik de “snelle jelle” niet had moeten nemen want……hou zou hierna toch te hard gaan !!

Na de middagpauze gaat het naar het nationale park de Veluwezoom. En als men denkt dat het alleen maar heide is dan zit men behoorlijk mis. Het is klimmen en dalen en de dichtstbijzijnde berg, de Posbank,

Roozendaal... alleen maar mooie en dure huizen

Roozendaal… alleen maar mooie en dure huizen

moet van alle kanten beklommen worden. Ga ik te hard…gaat het te zacht….. de oriëntatie is weg en het gevoel voor snelheid al helemaal… Als het stoplicht dan ook nog eens op rood gaat en ik Robert bij een spoorwegovergang achterop fiets denk ik toch dat er nog een tandje bijgezet moet worden…… (en dat zijn er eigenlijk “twee” teveel…!!)

Als ik als een van de eersten over de finish ga is het wachten op de uitslag….. Ik denk dat het te hard is gegaan…véél te hard want mijn afdalingen waren ongedoseerd snel !

middagpauze

middagpauze

Als de uitslag komt is het dan ook geen verrassing als mijn naam uit de luidspreker klinkt: “plek 8…!!!”. Omdat alleen de plaatsen 1 tot en met 10 werden opgeroepen is het voor Robert nog even de vraag of hij te hard ….. of te zacht heeft gefietst. Uiteindelijk blijkt dat Robert bij zijn debuut als 21e is geëindigd. In de bergzone, waar ik 14 minuten te snel was en alle aspiraties kon opbergen bleek dat Robert zelfs 24 minuten te snel was en het voor hem ook ineens geheel over en uit was.

De winnaar….. eigenlijk was het voor niemand – en ook voor de winnaar zelf niet – een verrassing.

en op de hoogste trede: Joseph Elferink

en op de hoogste trede: Joseph Elferink

Wederom is het fiets- en facebook vriend Joseph Lenferink uit Almelo die – nadat hij in 2013 al eens zegevierde, nu ook weer Nederlands kampioen wordt. Joseph, van  harte proficiat met de titel. Chapeau, een dikke pluim, een gouden medaille en….de tricolore !!

Verloren….. tja..als men voor de titel gaat dan is een 8e plek zeker verlies maar…geen excuses !! Gewoon niet goed genoeg. Eigenlijk kan ik – alles relativerende – alleen maar zeggen dat er op deze zaterdag géén verliezers maar alleen winnaars zijn: de

de route

de route

organisatie die het goed voor elkaar had, het weer dat uitstekend was, een route door mooi Gelderland én álle deelnemers die genoten hebben van een geweldige route …. het evenement was helemaal top !

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op NK toerfietsen te Dieren

  1. Anoniem zegt:

    Vanuit een zonovergoten Alicante, proficiat toppers.

Geef een reactie

