wat doe ik aan… (2)

Op 12 maart 2014 heb ik al eens over het ijdele onderwerp “wat doe ik aan” geschreven. Spijkerbroek, korte broek, coltrui, hemdje, colbertje of dat pak…?? Nee, niets van dat alles…! Het gaat om wit, geel, blauw, rood of zwart en om specifieker te zijn… het gaat om hoe ik me op de fiets presenteer immers…kleren maken de “wieler”man.

De benen – wellicht dat ik binnenkort toch nog even het scheermesje moet pakken – zien er lekker gebruind en gesoigneerd uit en dus moet er ook een dito pakje op gepast worden. Ja, ’s morgens eerst voor die kleerkast en alles uit de kast halen om toch maar die goede

welk truitje zal het worden...??

welk truitje zal het worden…??

keuze te maken. Ga ik in tenue van de club..?? Nee, het pakje zit niet top en de kleur is na 10 jaar ook niet meer zo om de club en mezelf te presenteren en een nieuw pakje … duidelijk te duur ! Dat roze pakje dan …?? Nee, toch maar niet, de Giro is voorbij en om me als leider van de een of andere grote wielerronde te presenteren, toch maar niet en daarnaast…het doet zo roze aan..!! Of toch maar één van de vele truitjes die ik nog heb van die goede oude boerenleenbank..?? Nee !! dat kan dus echt niet immers…ze zijn geen sponsor meer en bovendien, wie wil er nog in de truitjes van een bank rondfietsen… het zal alleen maar nog meer frustratie en weerstand bij medeweggebruikers opwerpen.

Ja, hoe meer keuze…hoe moeilijker. Wordt het een truitje met lange mouwen of toch maar een met korte mouwtjes…?? Wordt het een truitje met een korte rits of…. met die lange rits zodat ik het truitje helemaal open kan ritsen…?

P1090130Bij elke zichzelf een beetje respecterende toertocht krijg je een truitje zomaar cadeau. Vandaag een rondje fietsen om te laten zien dat ik in de Arriege, de Dolomieten, de Tourtocht in Rotterdam of de Giroclassico  in Utrecht heb gefietst..?? Nee…toch maar niet!

Vandaag, midden zomer maar…toch best frisjes ! Eens kijken of ik nog dat gele wollen truitje van autorijschool Wiel Cuppen of dat rode truitje van ’t Kelderke kan vinden en mocht dat niet lukken….wellicht vind ik dan misschien het mooiste truitje dat ooit gemaakt is: de zwart-witte blokkentrui van Peugeot, die ik bij mijn eerste Peugeot gratis en voor niks erbij kreeg. Nee dus…!! wellicht dat mijn wollen truitjes ergens in Afrika rondfietsen.

Poeh, poeh…wat is het toch moeilijk  !! Zal het toch het livestrong tenue worden ? P1090125 Livestrong !! Het is een uithangbord !! Het is een fonds dat als doel heeft zich in te zetten  voor de belangen van kankerpatiënten, hun naasten en verzorgenden. Livestrong staat ergens voor, namelijk voor al diegenen die geconfronteerd worden met kanker, het staat voor de strijd die collega Nancy en vriendin Paula nu aangaan en…voor de oneerlijke en verloren strijd van Gerrie, Wilma en al die andere bekenden, vrienden en familie.

Ja…de keuze is gemaakt, het wordt het livestrong tenue…….

Ik kijk eens naar buiten………. het regent…!! Zal ik wel gaan fietsen…???? Och, dat buitje, die fiets poetsen…waar maak ik me druk over !!

Dit bericht werd geplaatst in livestrong racers. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

