Vaderdag 2015.

Vaderdag. Een dag die ik vroeger een keer of 11 heb meegemaakt. Het was de tijd van op school iets maken en op vaderdag heel trots dat versje voor te dragen of dat frutseltje te geven. Mijn herinneringen aan die tijd…ze vervagen maar wat rest zijn herinneringen aan die grappenmaker die met warm weer met de kippen naar de Peel ging (zo schreef hij bij wijze van grap in een brief naar ons vakantieadres ) en die man die kon genieten van dat sigaartje, de tuin, thuis en gezin. Thuis was vakantie en op vakantie gaan … dat was niet aan hem besteed. Na vaderdag 1969 was het 20 jaar wachten op mijn volgende vaderdag…. Sinds 26 jaar geleden mijn oudste zoon Bas geboren werd draait het tijdens vaderdag om mij en kreeg ik de versjes, frutseltjes en later flessen wijn en andere cadeautjes. De rode stenen kei die ik ooit van Jip kreeg staat nog in de kamerkast want mijn voorstel om de kei een mooie plaats bij de vijver te geven werd door de destijds 4 jaar oude Jip resoluut afgewezen: “dan gaat de verf er namelijk vanaf…”. Vaderdag is de dag dat ik bij mezelf te rade ga: doe ik het wel goed als vader…? Moet het anders… ? Maar bovenal is het is de dag dat ik me nog eens extra trots voel met mijn “klavertje-vier” kinderen. Schreef ik in 2013 nog een blog op vaderdag (als ik me de erbij horende plaatjes herinner kan ik een lachje niet onderdrukken), vaderdag 2014 zat ik ergens ver in Spanje omdat ik op fietsreis was. Die fietsdag (zoals eigenlijk elke fietsdag er een is)was een waar geschenk. Vaderdag 2015 is een dag die heel wat

image

vaderdagen in de schaduw zet…. De zon schijnt aan het Gardameer en vanaf mijn luie ligbed op het balkon (beter gezegd privé  terras) kijk ik uit over het meer en de monte Baldo. Ik krijg net een kop koffie en een broodje brie aangereikt. Het is een leventje van dolce vita in bella Italia. Limone sul Garda.. weg van de “Garda drukte” van Lazise, Sirmione,  Bardolino, Peschiera of Garda maar de minder toeristische maar erg gezellige noordwestzijde van het Gardameer. Volgens Bea is het goed om nu  af te sluiten met de woorden: “Zon, meer en meer….wat wil een man (en dat op vaderdag) nog meer………”

image

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Vaderdag 2015.

  1. Betty zegt:

    inderdaad La dolce vita !

Geef een reactie

