Kennedymars 2015: de uitslag !!

Kennedymars 2015… ik heb er bijna “uitslag” van gekregen…!!! en maar vragen krijgen wanneer die eerste echte officiële cijfertjes komen van de “Häörder quoting list”. Zelfs via “reacties” word ik al geholpen waarmee men eigenlijk zeggen wil: “ik wil een uitslag..!!”

IMG_3440Na het geven van de uitslag is het voor mij wat betreft deze Kennedymars even “afgelopen”. Het was elke dag maar weer “het vuur uit de sloffen lopen”  en berichtgeving: het leek wel “lopende band” werk, ik schoot er bijna van uit mijn slof !!  Ik liep bijna in twee sloten tegelijk en nu mag ik toch enigszins verheugd zeggen dat ik “in mijn laatste schoenen loop” (wat betreft kennedymars 2015 !).

De uitslag !!! De enige echte officiële “Horner uitslag”. En ongetwijfeld zal deze als een “lopend” vuurtje rondgaan. Een bijzondere uitslag dit jaar…een héél bijzondere uitslag zelfs !! De jongste mannelijke deelnemer (15 jaar) en de jongste vrouwelijke deelneemster (14) uit Horn: allebei op het podium !!!

Allereerst even een “uitstapje” over de gemeentegrenzen om iemand waarbij  het een

2016: het zál en het moet sneller !!

2016: het zál en het moet sneller !!

uitslag was van “net niet”. Net niet woonachtig in Horn (“maar ik heb er toch jaren gewoond…..!!”, zei hij nog) en zijn uitslag: “net niet”. Deze geëmigreerde Häörder en thans “Remuunsje”

2016: sneller, sneller, sneller

2016: sneller, sneller, sneller

sprak over een teleurstelling en…”volgend jaar moet en zal het beter..!!” . Tja Miesch, “net niet”.  Van de Roermondse deelnemers een tweede plek (net niet dus !! als men eerste wil worden) maar toch een mooie klassering (118). Schrijven dat hij “pas”

Marcel:  tweede bij de "geëmigreerden.." ??  wauw...te gek !!!

Marcel: tweede bij de “geëmigreerden..” ?? wauw…te gek !!!

om 17.15 uur over de streep ging heeft eigenlijk geen pas. Derhalve: klasse Michel. Even terzijde, van de geëmigreerde Häörder behaalde hij een eerste plek. Michel Graef kwam namelijk 2 uur en 41 minuten voor de nummer twee binnen: Marcel Wiggers. Marcel, ook een klasse resultaat !!

En nu naar ónze Häörder jongens en meisjes (pardon: MANNEN EN VROUWEN !!) Een prestatie van formaat van allemaal !! Van de 2635 lopers hebben 658 de tocht niet uitgelopen. Nog geen 2000 wandelaars van deze kennedymars 2015 bereikten Sittard. Eén op de vier haalde het niet …!! En ónze deelnemers: allemaal bereikten ze de eindstreep: Top !!!

Om 17.41 uur ging de eerste – en dat tijdens zijn éérste deelname – Häörder over de finish.

Daan:  één blaar maar ook PLEK 1 !!!

Daan: één blaar maar ook PLEK 1 !!!

De 15 jarige Daan van Kempen wist in een sprintje vader Frank nipt voor te blijven. “Niks geleden” en “morgen lekker in het zuiden wandelen” zijn de korte

vader en zoon: samen onderweg, samen over de finish !

vader en zoon: samen onderweg, samen over de finish !

commentaren van de winnaar.  Vader Frank toomt zoonlief

ook onderweg gezien: 2 hazen ! (zullen ze Frank en Daan heten ..??)

ook onderweg gezien: 2 hazen ! (zullen ze Frank en Daan heten ..??)

meteen in door te zeggen:  “toch maar eens eerst kijken hoe de hazen morgen lopen…!!”

Op het moment dat het podium compleet was (19.34 uur toen Harold Verhofstad over

yes, binnen !! "ben ik echt derde..??"

yes, binnen !! “ben ik echt derde..??”

de finish kwam)  zaten Daan en Frank al gewassen en gestreken thuis in een luie stoel naar de Bundesliga te kijken. “Eindelijk op het podium” is zijn korte commentaar. “Mijn vierde deelname en dit smaakt naar meer”.

Proficiat Harold !!

"dat frietje in Maaseik kostte me zeker 15  minuten"

“dat frietje in Maaseik kostte me zeker 15 minuten”

Nipt na Harold kwam Lei Beulen over de finish, teleurgesteld. “Scheelde het echt maar vier minuten…???”. Nadat hij enigszins van de teleurstelling bekomen was kon ook Lei terugkijken op een geslaagde 6e deelname. “In Maaseik heb ik het laten liggen, te lang onderuit gelegen”.

Om 20.45 uur kwam “steady on” John Silvertand over de

"hoe wil je me op de foto..??"

“hoe wil je me op de foto..??”

streep. Lekker relaxed, stok in de handen en genietend van de geweldige sfeer op de markt in Sittard. “Hier doe je het toch voor…!!”, deelt hij mede. Het weer was niet optimaal maar je moet het tijdens zo’n tocht gewoon nemen zoals het is en alles op je af laten komen. Sprak hij in Postert al over “een tochtje van 15 uur”, het werd inderdaad een trip van 15 uur.

Laatste Häörder mannelijke deelnemer

John Walker

John Walker

die over de finish liep was onze enig echte Johnny Walker (Geraedts) himself.  “Lekker gelopen, samen uit, samen thuis en samen sterk”. Een motto dat de Walkers zich in de loop van de wandeljaren eigen hebben gemaakt. Een sterke ploeg, die Walkers !!!

Het vrouwenklassement is een mooi klassement. Een speciaal klassement !! Een prestatie waarbij menig familie zich de vingers op kan stukbijten maar de Walkers kunnen zich de vingers hierbij aflikken. Alle drie de Walkers op het podium !!!!!! Nummer 1 in de ranking en de hoogste trede op het podium is voor Froukje. Maakte ik

Froukje en Maartje, de nrs 1 en 3

Froukje en Maartje, de nrs 1 en 3

twee jaar geleden nog haar lijdensweg tot Aldeneik mee en moest ze toen zelfs uitstappen, vandaag vreesde ik het ergste..!! In Postert waren er heupprobleempjes, verkleumde handen en… nog “45 miles to go” (mooie plaat van de Golden Earing overigens). Ze herpakte

Miranda: plek 2

Miranda: plek 2

zich en ging om 21.23 uur triomferend over de streep. Yes, yes, yes, you can !!!

Miranda kwam net na Froukje binnen, moe maar heel voldaan.  “Noe nog wachte op John en Maartje, ze gaon ’t haole..!!”. Om 22.07 komt Maartje binnen. Plek drie is binnen !! Aan haar tred is niets te zien, ze loop als een veertje maar zo zegt ze: “de benen, ze doen zo’n pijn..!!”

Het zit er weer op..!! en menig wandelaar zal nu nog steeds zitten……. en uitkijken naar de 53e Kennedymars. Paaszaterdag 2016.

Dit bericht werd geplaatst in wandelen. Bookmark de permalink .

4 reacties op Kennedymars 2015: de uitslag !!

  1. Anoniem zegt:

    Geweldig verslag Jan!!!!! Theo Koomen zou zich in zijn graf omdraaien om te applaudisseren. Ik vind wel, dat je volgend jaar zelf moet meelopen, dan kun je nog echtere inside-info verstrekken. Aangezien ik de mars in 1996 zelf gelopen (en ook uitgelopen) heb, durf ik dit vanaf de zijlijn op te merken. Overigens alle lof voor de Häörder lopers, met name voor de meiden van de familie Geraedts, wat een fantastische prestatie!!!

  2. Gerard Nizet zegt:

    Waat ein prestaasie……mer ze höbbe noe waal blaore….naem ich aan……

Geef een reactie

