Kennedymars 2015: de voorbereiding.

Op zaterdag 4 april, paaszaterdag, ook wel “stille zaterdag” of Sabatum Sanctum genoemd  zal het vanaf half 5 in de ochtend niet meer stil zijn in Sittard. De wandelaars gaan de stilte aan de laars lappen, ze zullen de stilte met voeten treden deze dag !

Vanaf 5 uur maken alle wandelaars van deze 52e Kennedymars zich vanaf de IMG_8209mooie nieuwe startplaats “de markt” uit de voeten voor een “tochtje” van 80 (inderdaad TACHETIG !!!!) kilometers die hun via Postert, Mofert, Bracht, Thorn, Kessenich, Ophoven, Maaseik, Roosteren, Dieteren en Nieuwstad weer terug naar Sittard brengt. Voor velen zal het heel wat voeten in de aarde hebben om deze 80 km lopend te volbrengen en anderen zullen het op de kousevoetjes doen.

Bij mij start het lopen al om eventjes voor vier: de wekker “loopt” af !! Ja…het zal een drukke dag worden want álle Horner wandelaars aan deze monstertocht zullen gevolgd

de eerste stap is gezet, de deelnamekaarten zijn binnen !

de eerste stap is gezet, de deelnamekaarten zijn binnen !

worden waarbij de “Walkers” toch echt prominent in het voetlicht zullen komen. De hele “Walker”familie aan de start voor

2014: Maartje - samen met oma en tante Coby de Swentiboldmars. 2015: het grote werk !!

2014: Maartje – samen met oma en tante Coby de Swentiboldmars. 2015: het grote werk !!

de 80 km !! Vier man sterk, ook al is Johnny Walker de enige man van het gezelschap. De ene ongetraind, de anderen…….. te weinig getraind…??? “Och, het zal wel loslopen”, aldus youngster Maartje Walker en Froukje voegt eraan toe: “normaal (tijdens het volleybal) laat ik mijn handen spreken, zaterdag moeten de voeten het doen”.

De Walkers: ze laten het lopen !

De Walkers: ze laten het lopen !

Ik kom net terug van een bezoekje aan de Walkers en…het loopt niet altijd zoals het behoort te lopen: álle “Walkers” zijn ziek…!!  De Walkers als reuzen op lemen voeten…!! Nu kan ik de familie wel alles voor de voeten werpen maar toen ik de situatie van hoofd tot voeten opgemeten had was het me duidelijk: dat marcheert niet…!! Voor het eerst sinds jaren: géén Walker aan de start, ze laten de mars lopen..!!

Tja, wat te doen…. ?? wellicht dat ik tóch op route ben om Daan (de jongste Häörder

zal Daan zich "op glad ijs begeven" tijdens deze 52e Kennedymars..??

zal Daan zich “op glad ijs begeven” door deelname aan deze 52e Kennedymars..??

the fast (Frank) en the furious (Michel); furieus dat hij niet als Häörder in de ranking komt

the fast (Frank) en the furious (Michel); furieus dat hij niet als Häörder in de ranking komt

deelnemer) en Frank (vorig jaar de snelste Häörder deelnemer) te volgen of…misschien ga ik wel Michel (een geëmigreerde Häörder) volgen die van zinnens is sneller te zijn dan alle andere Häörder wandelaars. En wie weet…… misschien krijg ik het telefoonnummer van Rob en al die

Rob:  (21 maart)"even"  40 km trainen voor de Kennedymars.....

Rob: (21 maart)”even” 40 km trainen voor de Kennedymars…..

andere Häörder nog door zodat ik hun “live” in de wedstrijd kan volgen……

Paul en Anne: in 2014 de Swentibold mars binnen 7 uur. Dit jaar - in verband met verjaardag - nog sneller..??

Paul en Anne: in 2014 de Swentibold mars binnen 7 uur. Dit jaar – in verband met verjaardag – nog sneller..??

Ik ben me ervan bewust dat men niet met

Zullen "die vanne Eindstraat" ook van de partij zijn..??

Zullen “die vanne Eindstraat” ook van de partij zijn..??

twee voeten in één sok kan en dus zal ik alleen “als het voeten heeft” met de fiets langs de deelnemers van de Swentibold mars lopen. Mocht ik je niet treffen, excuses want ik besef dat ik me anders zélf nog voorbij loop …!!!

Dit bericht werd geplaatst in wandelen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

