expeditie Noordkaap !! (1)

28 maart 2015, mijn eerste berichtje over mijn voornemen om op expeditie te gaan. Het is fris, het is nat…. ik blijf vandaag even binnen en ga maar eens een berichtjemaken over “expeditie Noordkaap”, eigenlijk niets voor “binnenblijvers of anderszins

via Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen naar de Noordkaap !

via Duitsland, Denemarken, Zweden en Noorwegen naar de Noordkaap !

watjes. Ging het van 24 mei 2014 tot en met 27 juni 2014 op de fiets naar Santiago de Compostela en was ik op vele fronten grensverleggend bezig, in mei 2017 wil ik écht op expeditie !! Ik wil met de fiets naar de Noordkaap !! Een reis van een slordige 4000 km, een reis vol ontberingen waarbij tentje, slaapzak, kookstelletje en….. fototoestel en tablet zeker mee zullen gaan. Inderdaad… iets ondernemen dat niet iedereen doet en misschien de eerste Häörder zijn die met de fiets op de noordkaap komt…..?? (uiteraard met iedere lezer weer keurig achterop !!). Door dit te schrijven wordt het misschien wel een strijd om als eerste Häörder fietser daar aan te komen…..

Op expeditie gaan betekent  voorbereiden. Ik denk terug aan een zitting bij mijn

expeditie Venlo: een nieuw gebouw en het nieuwe werken, voor deze digibeet nog een hele expeditie !

expeditie Venlo: een nieuw gebouw en het nieuwe werken, voor deze digibeet nog een hele expeditie !

werkgever met de naam “expeditie Venlo”. Een mooie presentatie voor een expeditie die aardig op de rol begint te komen want in 2016 moet de expeditie Venlo – het nieuwe stadskantoor wordt dan opgeleverd – afgerond zijn. Van degenen die de expeditie zo’n 7 jaar geleden presenteerden zijn er inmiddels al veel afgevallen: ook dat is expeditie.

expeditie: zelfs deze cel lijkt dan een 4 sterren hotel.

expeditie: zelfs deze cel lijkt dan een 4 sterren hotel.

Twee jaar voorbereiding, kijken wie de expeditie naar die Noordkaap met mij

Santiagomaat Robert: ook expeditiemaat..??

Santiagomaat Robert: ook expeditiemaat..??

ondernemen en natuurlijk:

zelf heel blijven de komende jaren.

Op expeditie betekent: nu al support van het thuisfront; verlof bij de werkgever aankaarten (eerst in maart 2017 verkiezingen en dan…); inlezen in alles wat op de weg te zien is, in een tentje slapen en…blijven fietsen !! Maar het betekent ook: nu al genieten van hetgeen dan wellicht op mijn weg zal komen: elanden..?? midzomernachtszon..?? en…noorderlicht..??

regen, wind, vies, smerig maar....wel heerlijk !

regen, wind, vies, smerig …

De meter rechts in mijn blog geeft nog 2 jaar en 1 maand aan. Nog lang te gaan maar… de tijd gaat snel en…niets mooier dan plannen maken !!

heb ik iets over “watjes” gelezen..? Toch nog maar even door de regen wat kilometers maken……..

Dit bericht werd geplaatst in expeditie Noordkaap. Bookmark de permalink .

4 reacties op expeditie Noordkaap !! (1)

  1. Rinze Jonkman zegt:

    Jan zeker een expeditie,niet alleen wat afstand betreft ,maar heel bepalend ook in welke maanden je gaat.Juni kan de maand zijn dat je in midden/noord Scandinavië van de winter in het voorjaar en vervolgens in de zomer terecht komt.. en vervolgens in een muggenplaag… En vergeet de terrassen onderweg ! Maar het is geweldig om in Lapland midden in de natuur te kamperen.Zelf, in de jaren 70, heb ik daar bijzondere herinneringen aan.( was toen wel met de auto….).

  2. Daan zegt:

    Mooie reis. De Noordkaap hebben we via Finland en Noorse kust bereikt. Wel met de auto, maar, mooie rit. Wat je zeker tegenkomt zijn rendieren… heeeel veeeel rendieren… 🙂

  3. Els zegt:

    zo Jan weer een super ondernemen is weer iets om naar uit te kijken , chapeau 👍😏 kan ik weer genieten van je geweldige verhalen verheug me er al op , duurt nog ff maar toch…

  4. Anoniem zegt:

    Ik ben in juni 2011 van meerssen naar de noordkaap gefietst via Zweden. In 2014 via Finland met ligfiets geprobeerd, echter aan de poolcirkel in Finland gestopt vanwege het slechte weer.
    Ga in 2017 starten op de poolcirkel in Finland en dan naar de Noordkaap en dan terug via Noorwegen naar Meerssen.
    Het zijn overgetelijke reizen maar je moet een beetje avontuurlijk aangelegd zijn, elke dag zit weer vol verrasssingen, succes gewenst in 2017. Rene Groteclaes.

Geef een reactie

