Afgelopen

…het zit er weer op !! De “vastelaovendj” is alweer een kleine week voorbij en elke

het rood, geel en groen kan weer aan de kant worden geveegd !

het rood, geel en groen kan weer aan de kant worden geveegd !

echte “vastelaovesgenger” zal nu volop bezig zijn met de 40 dagen vastentijd waarbij ik me afvraag of er dan écht nog veel échte vastelaovesgengers overblijven……… Vasten schijnt op vele manieren te kunnen, vroeger was het dat snoeptrommeltje maar tegenwoordig kan men ook vasten door 40 dagen de computer niet te bekijken, 40 dagen niet bloggen, de auto te laten staan, met de kippen op stok te gaan, geen druppel wijn óf gewoon één dag eens al dat lekkers aan je voorbij te laten gaan. Of het komt omdat ik toch wel een trauma aan mijn vastentijd (het trommeltje met snoepjes) heb overgehouden – ook al was het regiem niet van dien aard en zondigde ik geregeld –  ik vast dus hélemaal niet !!!  of toch…??

Niet alleen de vastelaovendj zit er op, ook mijn eerste vakantie dit jaar kan weer de boeken

winterse bospaddestoel

winterse bospaddestoel

in. Het is weer “vorüber und vorbei”.  Het was wederom genieten in een sprookjesachtig wit zuid-Duitsland. Mooie wandelingen en natuurlijk veel mooie plaatjes geschoten van de natuur zoals die mooie

stilleven

stilleven

bospaddestoel (en dat in hartje winter !!) of dat winterse stilleven in ijs. Bij de gedachte aan dat moois smelt ik al bijna !!

Eenmaal thuis bedacht ik me dat ik ongemerkt toch wel aan het vasten ben geweest: van

fietsen: "VAST EN"  zeker !

fietsen: “VAST EN” zeker !

woensdag tot en met vrijdag geen fiets aangeraakt !! Wauw…écht vasten en onthouding ! En toen ik op zaterdag ook nog eens een app deed uitgaan dat ik niet mee ging fietsen omdat ik het te druk had (en het regende ook nog eens !) besefte ik dat ik toch wel erg goed bezig was in deze vastentijd. Ja, dat is pas vasten  ……..totdat…….. om  half twee de eerste fietser op het paparazzipleintje verscheen en nog geen half woord nodig was om me in de fietskleren te hijsen en mijn “fietsvasten” om te dopen tot “VAST EN zeker” fietsen !!

Dit bericht werd geplaatst in algemeen, livestrong racers, Persoonlijk, Verhalen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

