Podium

Vandaag staat mijn verhaaltje in het teken van dat podium en….het in de schijnwerpers staan. Als ik de titel aan mijn broer zou voorhouden dan denk ik als antwoord te krijgen dat het gaat om dat Nederlands letterkundig tijdschrift. Nee dus !! En … dit keer wil ik het al helemaal niet hebben over toen ik in 2013 eens op de derde trede van dat podium stond na het Nederlands kampioenschap toerfietsen en ik heb ervaren dat het best mooi is om op het podium terecht te komen…….

Vandaag wil ik Agnes, mijn schoonzus op dat podium zetten. Nooit op de voorgrond laat

terecht vol in de schijnwerper !!

terecht vol in de schijnwerper !!

staan in de schijnwerpers, is het vandaag háár dag. Na 44 jaar trouwe dienst in het ziekenhuis van Venlo, ook bekend als het Sint Maartensgasthuis , of zoals het nu heet, het VieCuri ziekenhuis is het mooi geweest en heeft Agnes besloten dat het werkzame leven op de “recovery” mooi goed is geweest. Na een operatie hebben veel patiënten bij het ontwaken met Agnes contact gehad en….. nog suf van die verdoving te maken gehad met dat luisterend oor van  die immer rustige zuster. Nooit op de voorgrond maar in de buurt van “de aorta” van het ziekenhuis: de operatiekamer !

Nooit op de voorgrond laat staan op dat podium !!! Nooit in de schijnwerpers want, zoals ze altijd zegt: “dat is niets voor mij..!!”. Vandaag, 9 december 2014, zal Agnes er toch aan moeten geloven. Het is haar dag, het is haar afscheidsdag en die dag wordt gevierd met een receptie waarbij het podium maar voor één persoon is: Agnes !!

en ook aan die toespraak ontkwam Agnes niet

en ook aan die toespraak ontkwam Agnes niet

Dat Agnes het goed heeft gedaan is duidelijk: restaurant Thuiz in het Viecuri is goed gevuld en vele collega’s, oud-collega’s,

werk van Agnes dat mijn keuken siert

werk van Agnes dat mijn keuken siert

familie, vrienden en bekenden zijn gekomen om haar te eren en haar datgene te geven dat ze heeft verdiend: vol in de

schijnwerpers en bovenop het podium.

Als bezige bij zal Agnes niet in een zwart gat vallen: er is nu veel tijd voor de tuin, bridge, schilderen en frutselen. Agnes, een afscheid waarmee ik je  van harte feliciteer !!!!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Podium

  1. Arno Walraven zegt:

    Mooi geschreven

  2. Anne zegt:

    Niet alleen op het podium ……maar ook nog in het zonnetje gezet door Jan.

Geef een reactie

