koud !!

Al een dag of vijf komt de wind uit de “verkeerde hoek”. Een straffe oostenwind zorgt

dinsdag 2 december: 2 graden.

dinsdag 2 december: 2 graden.

ervoor dat de kou uit het oosten richting het paparazzipleintje wordt geblazen. Temperaturen die nog maar net in de plus zitten maar voor het gevoel is het toch echt minnetjes.

Het is weer voor “3 laagjes” kleding, de wintermuts onder de helm en de

onderweg nog even tijd voor die selfie

dik ingepakt: onderweg nog even tijd voor die selfie

overschoenen aan om na verloop van tijd toch het gevoel te hebben dat er geen gevoel meer in de tenen zit. Maar om thuis te zitten en de verwarming omhoog te draaien..?? No way..!!! er is maar één weg en die leidt naar het paparazzipleintje.

Tijdens de weekendritjes (toch goed voor samen 100 km !) wordt op zaterdag nog gereden volgens het principe “tegen de wind heen en wind in ’t hat terug”, de zondag wordt traditioneel gereden oftewel…het gaat – hoe dan ook – naar Maaseik. Ook bij afwezigheid van pipoprostato, Robert en de sponsor kan er twee aan twee gereden worden. Aspirant

verzamelpunt paparazzipleintje

verzamelpunt paparazzipleintje

livestrongracer Peter laat zich veelvuldig in de spits zien en de routecommissaris, paparazzi, René en Jan zien dat Peter niet alleen een goede vulling voor de buik van het peloton is maar ook een goede aanvulling die het smerige werk niet schuwt. De routecommissaris werd zowel op zaterdag als op zondag zelfs

dik ingepakt !

dik ingepakt !

even vergeleken met de slager vanwege de woorden: “mag het ietsjes meer zijn…”. Na afloop werd

Peter neemt gedecideerd de kop richting Roosteren

Peter neemt gedecideerd de kop richting Roosteren

zondagmiddag door iedereen met een goed gevoel teruggekeken op twee mooie routes en….kan al worden uitgekeken naar de route van zaterdag: de “verrassendeSinterklaasverjaardagroute”. Start: 10.30 uur paparazzipleintje.

Vanmiddag meende ik ook even op pad te moeten ook al was het heel verlokkelijk om te zeggen: “nu even niet..!!” Koud, koud, koud…brrrr. Maar ja… ooit heb ik gelezen dat men het bij het vertrek net ietsjes te koud moet hebben. Het is een teken om wat extra arbeid te

roeiers op de Maas: koud

roeiers op de Maas: koud

doen…warmfietsen !! Kleine plaat en lekker de beentjes laten draaien. Onderweg besef ik dat ik niet alleen op pad ben. Op de Maas zie ik roeiers, die volop in training zijn en ik denk dat die het toch echt koud zullen moeten hebben…… en even later zie ik de volgende sporters op het water: vissers !

harde en koude wind !

harde en koude wind !

Stil zitten en maar naar die dobber kijken…. dat lijkt me pas koud !!

P1050901En als ik tussendoor ook nog eens die hardloper en die fietsers tegenkom weet ik dat er meer mensen zijn die zich niets hebben aangetrokken van de kou en gewoon lekker de lucht op zijn gegaan om heerlijk bezig te zijn !!!

Dit bericht werd geplaatst in livestrong racers, Sport. Bookmark de permalink .

Een reactie op koud !!

  1. Martin Keijzer zegt:

    Ha Jan,

    Ik ben een paparazzivolger/-fan sinds jullie pelgrimstocht.
    Was je zondag ook onderweg?
    Ik heb met mtb geen last gehad van kou. Integendeel zelfs.
    Prachtige paadjes vlakbij Paparazziplein (achter Ursula en Beegderheide).
    Hier kun je zondagmorgen echt genieten van flora en fauna.
    Een visser zie je hier niet, wel collega mtb-ers.
    Tot volgend bericht.
    Met vriendelijke groet,
    Martin Keijzer

Geef een reactie

