57….

Vandaag mag ik weer strepen., Het 57e streepje  inmiddels. Het is niet afstrepen maar gelukkig een streepje erbij zetten ook al besef ik dat ik de meeste streepjes eigenlijk al heb gezet. Het gaat snel allemaal; het lijkt wel of ik het volgende streepje steeds sneller zet. Ook op het werk gaat het allemaal snel, de morgens vliegen voorbij en de veranderingen op de vloer…het is aanpoten om het allemaal te kunnen volgen. En dan heb ik het nog niet over die livestrongracers, wat gaan ze snel en wat wil ik ook hun nog graag enkele jaren bijhouden. Het 57e streepje is toch wel bijzonder want het was in ’57 dat ik het levenslicht zag en dit jaar wordt deze ’57-er dus 57 jaar…!!

1957: Een bijzonder jaar…? Voor mij in elk geval wel !! Het is mijn geboortejaar. Maar 1957 is ook voor vele anderen een bijzonder jaar. Het is het jaar dat Laika  – de eerste ruimtehond – de Spoetnik in moest en de ruimte in werd geschoten. 1957, ook het jaar dat de AOW in werking trad en

voor Caterina Valente was dit het jaar van haar succesnummer tipitipitipso. Bovendien zorgden de Platters er in 1957 voor dat het nummer “the great pretender” de wereld rond ging en “ene” Elvis Presley maakte de wereld met zijn muziek jailhouse rock nagenoeg horendol. Om nu een wijntje uit 1957 te drinken….?? Ik raad het af. In elk geval, pak geen Bordeaux uit dat jaar want een treuriger jaar dan 1957 heeft men vanaf de wereldoorlog niet gekend….(bewaren loont niet altijd). En wat te denken van de Renault Dauphine, het autootje waarmee we in onze jeugd naar Zwitserland en Luxemburg toerden. Een klassiekertje.

57: het getal dat na 56 komt en het getal dat voorafgaat aan 58. Voor de wiskundigen onder ons, 57 is een Leyland getal,  immers 25 + 52 = 57. Maar alle slimmigheden op een stokje, voor mij is het gewoon dat getal na 56 en ergens ben ik blij dat ik de 56 voorbij ben, het was immers de leeftijd waarop mijn vader stierf.

Mijn 57e. Ik denk terug aan een voormalige baas die op zijn 47 tegen me zei: “nog 10 jaar” (hij bedoelde nog 10 jaar werken) en op z’n 57e ging hij genieten van zijn pensioen. Deze goede oude tijd is voorbij maar dit neemt niet weg dat mijn 57e levensjaar in het teken staat van genieten, elke dag nemen zoals hij is en ervan proberen te maken wat er van te

op jullie gezondheid !!

op jullie gezondheid !!

maken is. Ik begin vandaag met wat ik graag doe, de slingers ophangen !! Ja, ik ga werken !! Werken met mensen, het mooiste wat er is en dus ga ik een paar uurtjes naar Venlo, stedje van lol en plezeer (tenminste als er niet gewerkt hoeft te worden !). Daarna ga ik heerlijk op de (v)lucht, het fototoestel in mijn hand en genieten van de rust en de natuur. Ook dat is slingers ophangen en (mezelf) trakteren. Het glas is en blijft halfvol, ook vandaag ! Op jullie gezondheid …!!

Over snelheid gesproken…. ik besef me dat ik op dit moment al in mijn 58e ben maar gelukkig hoef ik dát streepje pas over 365 dagen te zetten.

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

4 reacties op 57….

  1. Yvonne zegt:

    En in die 57 jaar ook mogen werken met de leukste collega’s die je je maar kunt voorstellen!!! En ook deze collega mag bijna een streepje er bij zetten (pas mijn 43e maar toch……). En ook deze collega heeft soms moeite om het allemaal bij te houden……man, man….wat gaan de ontwikkelingen toch snel!!! Ik wil je een super fijne dag toewensen en dat je nog heeel veeeeel streepjes mag zetten!!!

    Groetjes en een dikke smakkerd van mij!
    Yvonne

  2. johnaelen@gmail.com zegt:

    Proficiat jan met je 57 verjaardag, En dat er nog velen mogen volgen. Fijne dag. John aelen

    Verstuurd vanaf mijn iPad

  3. Maurice zegt:

    Jan proficiat met je 57e verjaardag! Maak er een mooie dag van! Groetjes van een oud-collega.

  4. 'Jane' zegt:

    Jan, je kunt bijna terugkijken op een heel bijzondere dag vandaag. Rest ons nog een klein uurtje op weer een volgende dag .Mijn Motto: sta op met een glimlach en pluk de dag !
    groetjes Jane.

Geef een reactie

