toevallige ontmoetingen (3)

Zondagmorgen 19 oktober 2014, een zondag zoals eigenlijk alle zondagen horen te zijn: volop zon en aangename temperaturen. Volgens Thijs Zeelen, de weerman van L1 wordt deze dag een super dag. en ja hoor, het is super, het is een gouden oktober dag, het is een top fietsdag !!  De weg is bezaaid met fietsers en ook de livestrongracers gaan op pad voor een “terugfietsritje” dat uiteindelijk toch nog een “boven de dertig”-rit werd. Wellicht dat het te maken had met de “toevallige ontmoeting”.

Ter hoogte van Maasbracht zie ik fietsers voor me. Aan de tred te zien zijn het

de échte fietsers... souplesse is het toverwoord...!!

de échte fietsers… souplesse is het toverwoord…!!

doorgewinterde fietsers die vast en zeker de hele winter door zullen fietsen. Het tweetal draait op souplesse en op een afstand van zeker 300 meter meen ik één van de fietsers te herkennen. Het is een fietser die ik zo vaak voor me heb gehad.

Het is even doorfietsen maar eindelijk heb ik het tweetal dan toch te pakken, het is een gemengd duo en vanuit Postert, ’t Reutje en Mofert gaat het richting Maasbrachterbeek. Sportief met de fiets,

gezelligheid bij twc

gezelligheid bij twc

ja, dat is Maria en Jos wel toevertrouwd.

janp: wat een tempo…!!!  

Jos: Och, dat valt wel mee………..

janp: Laatst hoorde ik dat je een behoorlijk rigoureuze beslissing hebt genomen, vertel..!!

Jos: Ja, een beslissing die pijn deed en pijn doet maar…….. er is meer dan dat ene en dus heb ik – samen met Maria – de knoop doorgehakt.

janp: vertel..!!

Jos: op 29 augustus 2010 – alweer ruim 4 jaar geleden !! –  stond de tijd (en mijn hart !!) even stil en was het kantje boord. Door het vele sporten had ik een voorspoedig herstel maar sinds juni/juli van dit jaar moest ik voor mijn gevoel toch weer te veel naar de cardioloog toe. Mede door het plotse overlijden van Frans Arends en in overleg met het thuisfront en de doktoren heb ik besloten om de racefiets op te bergen en op een andere manier fietsend te genieten van de mooie omgeving.

janp: hoe kijk je terug op je actieve racecarriere…??

Jos: het was top !!! Geweldige sfeer bij de C-tochten, die fietsvakanties, die kop koffie na afloop, de gezelligheid, de sportiviteit, ’s winters die bostochten, de informatie die ik paparazzi deed toekomen, ik ga het missen. Ik kijktwc2009C19 voldaan terug op vele mooie fietstochten waarbij ik – tot enkele jaren geleden – mijn steentje in de kop van de groep toch aardig heb bijgedragen. En..niet te vergeten het jaar 2008, het jaar dat ik clubkampioen werd….!!

janp: en hoe nu verder..??

Jos: Natuurlijk hoop ik mijn steentje te kunnen bijdragen bij activiteiten van de club

Jos met sjawl

Jos met sjawl

(ATB 2015) maar…zoals je ziet, het gaat nu op de e-bike verder en ik kan je verzekeren, ook dit is heerlijk !! Foto’s maken – ik kan niet tippen aan de echte paparazzi – maar toch….. het is leuk om te doen. Verder heb ik eigenlijk genoeg om te ondernemen….

Maria:….. en hij heeft nu ook al wat nieuws…..!!!

janp:  postzegels verzamelen..??? duiven melken…??? golf..??

Jos:  Neeeeeeee, eerst het hart, daarna nog eens een verkoudheid en nu zijn het die verdraaide nierkolieken…!!!  Binnenkort – als de stroom in het ziekenhuis weer doet – zal een operatie volgen.

janp: Nou Jos, toi, toi, toi en een voorspoedig herstel..!! 

Jos, bedankt...!!

Jos, bedankt…!!

Inmiddels in de buurt van Maaseik gekomen neem ik afscheid van Maria en Jos. Ik wens hun nog heel veel jaren e-fietsplezier en….we zullen ons vast en zeker nog eens ergens tegen komen……

Dit bericht werd geplaatst in in gesprek met. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

