Doping

Tegenwoordig wordt zo afgegeven op doping. In mijn luie strandstoel aan het zwembad lees ik net dat de eerste winnaar van de wielerwedstrijd Bordeaux – Parijs, de Welshman Arthur Lincoln, 8 weken na zijn overwinning plotseling overleed en “het  volk” maar een conclusie trok : doping. Dat Arthur Lincoln 100 jaar later enigszins gerehabiliteerd werd omdat zijn dood ook te maken had met totale uitputting….. tja. Zeker is dat Fausto Coppi, de Italiaanse kampioen van weleer steevast sprak over “la bomba”, en iedereen wist waarover het ging. En wat te denken van die ander groot kampioen, mijnheer Chrono oftewel Jacques Anquetil, die zelfs weigerde naar de dopingcontrole te gaan en hierbij gesteund werd door niemand  minder dan de president, Charles de Gaulle himself ! En dat het bij deze twee heren blijft ….. nee, de firma list en bedrog bestaat uit honderden zo niet duizenden fietsers, atleten of andere sporters. Dat er tegenwoordig controles zijn, whereabouts etc. etc. : het komt de sport alleen maar ten goede.

image

Doping…. dat ik gebruik  is misschien wat veel gezegd maar…. ik heb het wel nodig ! Doping, het doet zo goed ! Ik kan het zelfs iedereen aanbevelen. Waarom denkt u dat ik het kan opbrengen om dag in dag uit, weer of geen weer, maar weer op die fiets te stappen?  Voor mij is de ware doping om te blijven fietsen jaarlijks enkele malen afstand te doen van de fiets, weg van alle trala en genieten van de stilte van de Allgau en de wandelingen door de bergen, de Viescheid,

image

de alphoornblazers, de zee en de strandwandelingen of de zon van bella Italia en rondslenteren door plaatsjes als Lazise, Peschiera of Sirmione. Dopage, voor mij een onmisbaar iets, zeker met deze perfecte “injecties” .

image

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

