NK Toerfietsen Den Dungen : de voorbereiding

Nog een dag of 17 te gaan en dan word ik “afgeschoten” voor mijn tweede optreden tijdens een Nederlands kampioenschap. Met een derde plaats van 2013 weet ik één ding: er wordt iets verwacht en…was ik het vorig jaar heel erg blij verrast met een podiumplaats, dit jaar probeer ik toch echt weer voor het podium te gaan.

start 2013

start 2013

Na mijn tocht naar Santiago de Compostella, hét doel van 2014, was het kiezen tussen het Eifelweekend met twc Postert, een feestweekend waarbij kosten (voor ca. 40 euro 4 dagen op en top verzorging) noch moeite (feestavond, mooie routes) gespaard zijn óf…. het mooie wekend missen en naar Den Dungen te gaan en daar de eer van twc postert hoog te houden en uiteraard te gaan voor competitie, het Nederlands Kampioenschap toerfietsen.

Na de tocht naar Scherpenheuvel heb ik de focus volledig op het NK gericht. Natuurlijk ben ik al

naar Scherpenheuvel: te snel !!!

naar Scherpenheuvel: te snel !!!

een aantal weken bezig met deze dag en tijdens mijn ritjes van 30 km – de ene keer is het windstil, de andere keer windkracht 5 – kan ik maar één ding concluderen: het moet harder !!! Het nieuwe verzet op de fiets, een nieuw wiel…allebei factoren die me danig uit het evenwicht hebben gebracht en dus …er moet getraind worden…. nóg meer en nóg harder !! “Trainen, trainen, trainen”…schreef ik in 2013 want, van niets komt niets !! In de wetenschap dat de concurrentie niet stil zit en ontzettend sterk is hoef ik maar met één ding bezig te zijn: trainen !

De komende weken zullen daarom geheel in het teken staan van het NK. Draaien, keren, lange rechte stukken fietsen, bergop, bergaf fietsen, stoppen, optrekken en in de remmen knijpen en het juiste gevoel voor tempo krijgen want uiteindelijk moet het beoogde gemiddelde op de teller staan. De inwendige teller moet gelijk lopen met de kilometerteller. Op de kilometerteller kijken onderweg..?? Nee, dit is not done, het mag niet en de teller is keurig afgeschermd zodat ik ook onderweg niet stiekem kan kijken of mijn tempo wel goed is.

De komende weken staan in het teken van onthouding: géén livestrong-racers activiteiten, geen knal rondjes maar alléén op pad. Niets te praten onderweg maar concentratie en bezig zijn met het tempo. Moet ik harder…??? ga ik te hard…?? Zit ik op schema…??? Nog 17 dagen trainen !Foto: Poster.

 

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op NK Toerfietsen Den Dungen : de voorbereiding

  1. Arno Walraven zegt:

    Wanneer is het precies? De burgemeester, Hubert Vos, ken ik goed. Doe hem maar de groeten. Grt. Arno

  2. Jacqueline zegt:

    Volop in de training, let goed op jezelf ,maar ga ervoor……

    Groetjes Jacqueline

  3. Anoniem zegt:

    Hoe bedoel je, geen Livestrong-racers ???????????

  4. johnaelen@gmail.com zegt:

    Trainen,trainen,trainen is de volgende opgave voor jouw. Jammer dat het weer niet helemaal meezit. Heel veel succes straks in den dungen. John aelen.

    Verstuurd vanaf mijn iPad

Geef een reactie

