Terugblik

Een terugblik op de hele reis…?? Nee !! Daarvoor moet toch nog eens alles op een rijtje worden gezet. Het waren in elk geval vijf onvergetelijke weken.

Vijf weken geen kranten of tv … geen probleem !  Elke dag maar weer fietsen, fietsen en fietsen want de bestemming is niet naast de deur….een ritme van slapen, eten en fietsen. Wat P1030562minder eten, een mindere slaapplek….geen probleem ! Zelfs de pech of dat buitje…. ook dat werd steeds gelatener ervaren.  De mooie steden, de bijzondere plekken (de hoogvlakte, het stilte van Les Landes, de treincoupé in Compiegne etc. etc.) het samen gaan en toch alleen fietsen, de bepakking….wat een indrukken !!

geen "gefunkel" in Spanje

geen “gefunkel” in Spanje

Bij thuiskomst : moe, moe..! zowel het lichaam als de geest…..moe !!! en … ik wist niet dat ik het over mijn lippen zou krijgen: “zelfs fietsmoe !!” en een beetje “wordpress-moe” en dat terwijl ik nog alle verhalen en foto’s wil aanpassen….. en….dat moet nog steeds gebeuren !

Toen ik een paar maanden geleden op bezoek was bij Ocky van de Linden vertelde ze me dat Theo het 2 maanden na zijn reis naar Santiago nog steeds over één ding had: de camino en dat hij toch even moest worden

teruggefloten.  Camino is iets dat bij je blijft en je IMG_8334meeneemt. De slaapplekken, het eten, het onderweg zijn, de plaatsen, de stilte,

contract "cel" Cadillac (Fr)

contract “cel” Cadillac (Fr)

de contacten, het weer, de tegenslagen, de fietsmaat, de wijnen onderweg !…allemaal dingen waarover ik het nog zou willen hebben maar…. nu even niet !IMG_8331THUIS ZIJN !!! Terugblikken. En wat is dan niet leuker om dan een en ander te doen  met familie, vrienden en de volgers en als men niemand specifiek uitnodigt dan is het net als pelgrimeren….laat maar op je afkomen !! Het kan héél druk worden, er kan niemand komen of……… zoals gisteren het geval was: het was gezellig druk !!!

"bioscoopgedeelte" met uitleg van Robert

“bioscoopgedeelte” met uitleg van Robert

Compostela, certificado de distancia, compostela Francisci en pelgrimspaspoort

Compostela, certificado de distancia, compostela Francisci en pelgrimspaspoort

In de garage het “bioscoopgedeelte” met foto’s van de reis en buiten het zitje en de tafels waar over de “onderneming” gesproken werd (de voorbereiding, de fiets, wat moet allemaal mee, alleen of samen op pad, pech, de overnachtingen, het weer, de bezienswaardigheden etc. etc.

Het was een gezellige middag waarbij zelfs de ex-sponsor even het woord deed…maar hierover later meer ! Enthousiast…dat was iedereen en…mocht dit enthousiasme ertoe leiden om in onze fietssporen te treden..”iedereen kan het ..!!” en ik ben héél graag bereid om je enthousiasme nog groter te maken !!P1030625

 

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

2 reacties op Terugblik

  1. Els zegt:

    Mooie korte samenvatting Jan volgens mij kun je hier altijd over praten, ik heb gewoon genoten van je verslagen , dan heb ik zo iets van dat wil ik ook 😉

  2. Miranda Geraedts zegt:

    Ich vonj ut leuk om dich te volgen jan en doe kins geweldig sjrieve. Mer noe mer ins efkes lekker niks en heerlijk oetruste.

    Gr Miranda

Geef een reactie

