Horn-Santiago de Compostella (15)

Werd op de site van twc Posterholt op 8 mei aangehaald dat het aftellen begonnen is, nu kan ik melding maken van de echte countdown !! Nog 10 dagen !!  Nog 10 dagen en ik kan stellen dat ik er nog niet helemaal klaar voor ben. Allereerst moet ervoor worden gezorgd dat de Europese verkiezingen op 22 mei a.s. in Venlo “de poort naar Europa” en “beste binnenstad van middelgrote gemeenten” organisatorisch goed verlopen. Eenenvijftig stembureaus bemensen en instrueren; een organisatie waarbij veel personeel, logistiek, financiën etc.  in omgaat. Dat ik thuis ook nog eens midden in een verbouwing zit maakt de gemoedsrust er niet echt beter P1010381P1010385op. Maar voor de reis: ik ben nagenoeg klaar. Het is geen weer om te fietsen (en dat hoeft ook niet meer) en dus kan de tas al in gereedheid worden gebracht, kunnen de laatste artikeltjes worden gelezen en heb ik Dion enthousiast weten te krijgen dat hij me de top 1000 van caminomuziek op de

er is zoveel plaats in die tassen !! met groot gevaar dat toch teveel meegaat....

er is zoveel plaats in die tassen !! met groot gevaar dat toch teveel meegaat….

MP3 speler zet. Ook moet ik Jac nog vragen om een extra gaatje in de schelp te boren (het wordt dus echt geen drankschelp !). Dat ik berichten kreeg dat de bestemming verkeerd geschreven is een puntje waar ik enerzijds in kan meegaan maar anderzijds moet ik het toch tegenspreken. In Spanje wordt de plaatsnaam geschreven als Santiago de Compostela en in mijn berichtjes maak ik steevast melding van Santiago de Compostella. Dat onze oosterburen ook spreken van Santiago de Compostela (met één “l”) en de Spaanse schrijfwijze overnemen is aan hun. Ik schrijf het met dubbele “l” en dat zal ook zo blijven…..  Paris is hier ook Parijs, Berlin is Berlijn, Roma is Rome, London is Londen, Firenze is Florence en van Köln maken wij net zo gemakkelijk Keulen.

De route zal via Scherpenheuvel naar Geraadsbergen gaan en daarna zal het via Compiegne en Chartres (we blijven ten westen van Parijs  * of is het Paris??) naar Tours gaan.  In Zuid-Frankrijk gaat het vervolgens oostwaarts de col du Somport over, een klim van om en nabij de 58 km !! die in het idyllische Jaca uitkomt. Of we in Zuid-Frankrijk ook nog bij de kapel van Labastide d’Armagnac komen is op dit moment nog een groot vraagteken omdat we dan van Bordeaux de oversteek naar Bazas moeten maken en de route “langs oude wegen” moeten pakken.  Hierboven de afbeelding van het Spaanse gedeelte, een slordige 900 kilometer (via Jaca gaan we naar Pamplona, Burgos, Leon, Santiago en…nog 100 km verder westwaarts naar Fisterre, het “einde van de wereld”) . In de verdere “countdown” zal nog aandacht worden besteed aan dingen als tijdstip vertrek, wat zoal meegaat en waar mijn fietsmaatje zoal rekening mee zal moeten houden (o.a. natuurlijk die fotostop………..)

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

2 reacties op Horn-Santiago de Compostella (15)

  1. Arno Walraven zegt:

    Aan hen ipv aan hun Mooi geschreven Grt. Arno

  2. Anne zegt:

    Verheug me al op de foto’s!!

Geef een reactie

