Santiago de Compostella (13)

1 mei: de maand van vertrek is aangebroken. Het aftellen is nu echt begonnen !! De trainingskilometers (4280 km vanaf januari waarvan 1140 op de vakantiefiets en 3140 op

nieuwe trapas, tandwieltjes, remblokjes

nieuwe trapas, tandwieltjes, remblokjes

het racertje) zijn gemaakt en elk kilometertje extra is nog mooi meegenomen deze maand..!! De afstelling van de fiets is ook in orde maar …… toch nog even de trapas laten nakijken ? de remblokjes controleren ?? en misschien toch nog even de ketting en de tandwieltjes achter vernieuwen..??? Ja dus !! Om in elk geval datgene waar ik iets aan kán doen uit te sluiten heb ik besloten toch nog het een en ander even te vernieuwen.

Nog 23 dagen te gaan en inmiddels is ook de eerste serieuze bijeenkomst met mijn fietsmaat Robert geweest. Het gaat over overnachten (toch  maar

Robert druk in de weer met uitzoekwerk

Robert druk in de weer met uitzoekwerk

enkele adresjes in Noord-Frankrijk verzamelen), het gaat over “de weg”, het paparazzipleintje als vertrekpunt, een lijstje van wat in elk geval mee moet. Wat rugzaktoerisme betreft is Robert een kenner en dus houd ik me graag vast aan goede tips die hij me deze avond geeft.  Als Robert aangeeft dat hij het niet zo met al die kerken heeft dan komt mij dit ook niet verkeerd uit: ik kerk in en kerk uit en Robert op de fiets passen…!!! Het

de schelp diende om uit te drinken, aldus Robert

de schelp diende om uit te drinken, aldus Robert

verzamelen van stempels in zijn pelgrimspaspoort is ook niet echt aan hem besteed maar…wie weet, misschien kan ik hem aansteken !! Fietsmaat Robert is er ook klaar voor. De fietskilometers heeft hij ook gemaakt en … hij is zelfs al een weekend richting Luxemburg geweest om te ervaren wat het is om bepakt en gezakt op pad te gaan.

Robert Wilms uit Roermond is op het moment van vertrek net 48 jaar, met andere woorden, met 8 jaar minder “bagage” zal Robert de trip beginnen. Maar reiservaring heeft Robert een hele rugzak vol en dus zullen we qua gewicht toch vrij aardig in evenwicht zijn…. Naast reizen (Argentinië, Chili, Bolivia, Venezuela, China, Rusland etc. etc) , fietsen, salsa,

een relaxte Robert is  helemaal klaar voor de reis

een relaxte Robert is helemaal klaar voor de reis

stappen, golf en cursus Spaans (vergevorderd !! en ik hoop het te horen !!) is Robert een echte milieufreak. Hij heeft er zelfs zijn beroep van gemaakt !! Vanaf – inderdaad Robert – 2001  heb ik diverse fietsreizen met Robert (Pyreneeën, Alpen, Dolomieten, Vogezen, Costa Brava, Mallorca 2x) ondernomen en ik kan zeggen: het is een prima reisgenoot !  Heb ik mijn redenen genoemd in een eerder verslagje, de redenen van Robert zijn hoofdzakelijk de camino, de weg, de sportiviteit, het Spaans met cultuur en natuur en wellicht onderweg ook nog de spiritualiteit……..

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

Een reactie op Santiago de Compostella (13)

  1. Robbie zegt:

    In 1991 studeerde ik nog, inderdaad milieukunde, en liep ik stage op Curacao. Volgens mij zijn we pas 10 jaar later voor het eerst gaan fietsen met de ambtenarentoertocht of zo en daarna op Mallorca met TWC Poserholt.

Geef een reactie

