Kennedymars 2014: de tocht (2)

John Walker alleen

John Walker alleen

Een stralende dag en dat is ook te merken aan het

Walkers waif Miranda : ook L

Walkers waif Miranda : ook alleen

deelnemersveld. Stralend en….vlotjes gaat het !! Als ik om 13.00 uur de draad weer oppak in Maasbracht tref ik een solerende Johnny Walker aan. Walkers wife heeft de rol moeten lossen …….  Later blijkt dat het vanwege een sanitaire stop is en omdat de bevoorrading een tweetal km. verder is loopt ieder zijn eigen tempo. Vanuit Maasbracht zak ik even af richting de Swentiboldmars en tref ik meteen bekenden: allereerst tref ik Piet Sevriens en..wat loopt hij nog goed !! Zou hij eerst niet meedoen…het

ook Piet is snel onderweg

Piet is snel onderweg

bloed kruipt waar het niet gaan kan, de aardappelen staan er al op in de tuin en dus…ruimte om deel te nemen aan de Swentiboldmars. Even later tref ik

Ook Anne en Paul voelen de benen (nog) niet

Anne en Paul voelen de benen (nog) niet

Paul en Anne uit Sittard. Ze lopen lekker door en zitten goed op koers. Een tweetal bedevaarttrainigen (naar Heppeneert en Wittem)  is voldoende om deze “bedevaart” tot een goed einde te brengen. Na 20 km… geen pijntje of niets en ze zullen finishen om 16.52 uur.  Ik zak

de Walkers van de Swentiboldmars

de Walkers van de Swentiboldmars

snel af ik naar de volgende groep, de junior Walker (Maartje) en de senior Walkers (Coby en Astrid) kan uitkijken. En verzorger Nico..?? Niet gezien !!! Een paar km. terugfietsen, even wachten en ja…daar komen ze in Illikhoven de dijk af en ook hier…..walking on !!!! In de wetenschap dat het allemaal goed komt met de Swentibold marcheerders moet ik me haasten om in Roosteren te

14.30 uur : Roosteren zo snel dat het via de buitenbocht gaat

14.30 uur : Roosteren zo snel dat het via de buitenbocht gaat

komen waar om 14.30 Frank en Michel al voorbij schieten. En….wat hebben de heren nog een tempo. Spreken ze over een kleine stop van 2 minuten in Roosteren…… 50 meter verder (wellicht dat ze op de klok gekeken hebben !!) kan dit voornemen alweer in de prullenbak: het gaat door !!! Als ik terugfiets kom ik in Geistingen good old Remy Offermans tegen. Ook vorig jaar

Remy: "laat mij maar alleen lopen..!!"

Remy: “laat mij maar alleen lopen..!!”

van de partij en hij doet het prima !! Tot de sjeiven dörpel met Remy “afgefietst” om daarna weer terug te keren en de Walkers op te vangen. Ook zij zijn goed bezig. Walkers waif heeft het iets moeilijker dan Johnny en nu wordt reeds uitgekeken naar een schoenwissel in Aldeneik (nog 4 km !!) waar vader Hans en ervaringsdeskundige Froukje WW (walkeres waif) zeker in de watten zullen leggen.

de Walkers: samen door Geistingen (Be)

de Walkers: samen door Geistingen (Be)

Verder terug kom ik in het Bartlehiem van de tocht: Thorn !! Wat een sfeer en de P1010217P1010214muzikaliteit heeft hier de boventoon ! In een kort gesprek met het rayonhoofd van Thorn wordt me gezegd dat het allemaal niet beter kon en degenen die hier nu nog voorbij komen (het is 15.30 uur)….die kunnen het vergeten !! Maar, zo geeft rayonhoofd Wil Freulich aan…dat zeggen we natuurlijk niemand. Nog verder terug wordt het steeds uitzichtlozer voor de deelnemers. Het is sjravelen en

16.00 uur Wessem: nog erg ver tot sittard !

16.00 uur Wessem: nog erg ver tot sittard !

sjrankelen en men gaat van links naar recht over het fietspad…. het is zwaar !! loodzwaar !! en…er zijn nog meer dan 35 km af te leggen……… 16.10 uur: Walkers waif heeft pijntjes maar….. de Walkers

even poseren bij "bank 2013"

even poseren bij “bank 2013”

zitten weer op Nederlandse bodem en dat doet wonderen……… Om 16.32 vliegen Michel en Frank over de finish en ziedaar…Frank is wederom snelste wandelaar van het ganse Horn !! En Michel…hij is wel snel en wellicht de snelste Roermondenaar maar zo zegt hij: “det zaet mich nieks…. volgendj jaor gaon ich vlak väör de Kennedymars op kamers in Häör en den is dae titel väör mi(e)ch..!!”. En Frank: zés kapotte blaore en zeven ganse blaore mer….’t is Michel dae gein blaore haaj mer waal oppe blaore zitj…… dae titel is mer sjoean väör mich…! 17.09: Maartje en oma Walker lopen Nieuwstad in……. nog even dan zit de tocht er ook voor hun op en de Walkers lopen door Roosteren……… en Miranda en John Walker..?? De

walkers waif samen op de foto met buuf

walkers waif samen op de foto met buuf

accu van de telefoon is op maar mede dankzij de app van de Walkers en het goede ondersteuningswerk van buuf en buum wordt gemeld dat ze om 18.48 in Nieuwstad gesignaleerd zijn…!! Ze zijn er bijnaaaaaaaaaa….. en de frites met een flinke klodder mayonaise kan al in het vet …… Het is 19.25 uur en…er zijn nog 3 km’s te gaan voor de Walkers. Zullen ze het halen om vóór acht binnen te zijn…??? en..ze hebben het gehaald !! Of het nu net voor of net na achten was…dat wil ik even in het midden laten. De blaren bij Miranda en Frank…. het hoort erbij zodat je morgen nog kunt terugkijken (en voelen) op een geweldig machtig mooie prestatie. Deelnemers, uitgelopen of niet: of het de 10, de 40 of de 80 kilometer was: eine dieke pluum väör uch allemaol !!!!!!!

foto’s reacties etc. etc.  a demain !!!

Dit bericht werd geplaatst in wandelen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

