Horn – Santiago de Compostella (9)

24 maart…Op de dag af nog twee maanden en de fiets zal 5 weken “hoofdzetel” van mijn lichaam zijn. Nog máár 2 maanden ! Ik heb het idee dat de tijd vliegt en er nog veel voorbereidingswerk te doen is voordat op 24 mei rond de klok van 8 gestart wordt.

Trainen. Eigenlijk is het trainen voor de tocht meer iets van “dat komt onderweg wel” maar het blijft precisiewerk en dus was het gisteren toch weer naar dat zadel kijken, de zit

afstelling zadel: het komt precies

afstelling zadel: het komt precies

is niet goed en dus dat zadel toch maar weer een halve centimeter naar beneden en weer testen hoe het nu zit….. De kilometerteller staat vanaf 1 januari op een aantal dat vanaf 24 mei in 5 weken tijd gefietst zal worden: 2672 km, 604 km op de vakantiefiets en 2068 “snelle” kilometers op de racer. Niet verkeerd maar een lange tocht met volle bepakking: dat is andere koek.

Jacques krijgt het voor elkaar !!

Jacques krijgt het voor elkaar !!

Vanaf 22 februari staat eigenlijk niets meer in de weg: ik ben namelijk sinds die dag in het bezit van de “Pecten Maximus” oftewel de Sint Jacobschelp. Een etentje bij het gerenommeerde restaurant One leverde me geen ster maar een schelp op, dé schelp die als amulet dient voor de pelgrim. Omdat “samen sterk” belangrijk is tijdens een dergelijke onderneming heb ik maar meteen ook eens schelp voor Robert geregeld. De eerste hachelijke onderneming was een gaatje in de schelp te boren, iets dat op een voortreffelijke wijze gedaan werd door een man die ik geregeld als een “heilige” beschouw….hij kan echt alles !! Dat deze alleskunner ook nog eens Jacques heet,  dat kan toch geen toeval zijn ?

Zo langzamerhand wordt het al tijd om wat spulletjes apart te leggen zoals die lakenzak, die

vederlichte veterschoentjes

vederlichte veterschoentjes

reishanddoek, de poncho, die kleine tubes shampoo en tandpasta. Bij het kopen van een paar vrijetijdsschoenen werd maar op één ding gelet: het gewicht. Het mag misschien verrassend zijn maar toch…. het zijn veterschoenen geworden !

Op dit moment ben ik veel met het leeswerk bezig. Waar moet de route per se langs komen ? Zo denk ik aan de fontein waar geen  water maar wijn !! uit komt en natuurlijk de kerk met de haan en de kippen, en mochten er nog andere punten van aandacht zijn (afgezien van mooie steden) ik houd me aanbevolen.

goh…over exact twéé maanden zit de eerste fietsdag er al op en hopen we uitzicht te hebben op de basiliek van Onze-Lieve-Vrouw in Scherpenheuvel…..

dag 1 Horn-Scherpenheuvel ?

dag 1 Horn-Scherpenheuvel ?

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

Een reactie op Horn – Santiago de Compostella (9)

  1. fransarends2013 zegt:

    Ik wens je nu alvast heel veel succes toe!
    Zorg voor een goede training en bereid je mentaal ook goed voor.

Geef een reactie

