Kiezen

Morgen, 19 maart,  mogen we weer gaan kiezen !! Voordat gekozen kan worden is door menig kandidaat en partij het nodige voorwerk gedaan (posters plakken, campagne P1000655voeren. Vergeten wordt wel eens dat het organiseren door de gemeente een even zo

logistieke onderneming: bezorging stemhokjes en stembussen op 51 !! locaties.

logistieke onderneming: bezorging stemhokjes en stembussen op 51 !! locaties.

grote zo niet… een nog grotere klus is. Het vlekkeloos laten verlopen van verkiezingen begint al in augustus !! als bekeken wordt of de stemdistricten moeten worden herzien en gaat via het regelen van lokalen, bezetting stembureaus, instructie stembureauleden  tot informatie

verkiezingen Venlo: de organisatie

verkiezingen Venlo: de organisatie

aan partijen zodat men op 3 februari (de dag dat de kandidaten bekend moeten zijn) niet voor verrassingen komt te staan. Ook als de mensen een stempas in de bus hebben gekregen vergeet men wel eens dat er moeilijke selecties (wie mag nu exact kiezen) bestellen drukwerk etc. etc. op los zijn gelaten en…. natuurlijk moet ook geregeld worden dat “tante pos” wordt ingeschakeld. Als het ook nog eens om 80.000 kiesgerechtigden gaat en 51 bureaus waar gestemd kan worden dan mag duidelijk zijn niet alleen de campagnevoerders maar ook mensen achter de schermen heel wat werk voor de kiezen krijgen om kiezen mogelijk te maken.

Maar kiezen…?? Eigenlijk niets vreemds…. we doen het immers elke dag !! Wat doen we

de langzame fiets ???

de langzame fiets ???

aan…?? Wat eten we vandaag ??? Mag het een onsje meer zijn..?? Wordt het de langzame of de snelle fiets..?? Geef ik niets aan de mensen die aan de deur komen of toch maar één, twee of drie euro..?  Op welke vereniging kies ik bij de clubkas campagne 2014..?? Ga ik op

Leudal Kernenomloop, een keuze maar doe je mee dan zul je er geen spijt van hebben !!

Leudal Kernenomloop, een keuze maar doe je mee dan zul je er geen spijt van hebben !!

vakantie in september of doe ik mee aan de Leudal Kernenomloop 2014..??  Schrijf ik iets of doe ik het toch maar niet..?? Stel ik me kwetsbaar op of houd ik met toch maar op de vlakte…?? Ga ik met bridgen voor de manche  of..pas ik toch maar..? Dat glas rode wijn of dat glaasje witte, bubbels of rosé…?? Soms gemakkelijke keuzes maar ….. soms ook verdraaid moeilijke keuzes die we moeten maken.

Of ik al dan niet ga stemmen op 19 maart is ook een keuze. Ik ga !!!! Uiteraard denk aan dat vele werk van die voorbereidingsgroep maar ik denk ook aan P1000661dat recht dat ik heb. Ik mag !! stemmen !!, iets dat honderd jaar geleden niet eens gemeengoed was.  Maar ik ga ook stemmen – en dat weegt zelfs het zwaarste – omdat mijn band (heeft niets met een fiets te maken) met een kandidaat toch wel erg goed is, die familieband !! En van mijn stemgeheim maak ik überhaupt geen geheim: ik ga voor de 1e van lijst 1 !!! Met hem wil ik Samen Verder , door dik….en door dun ! Arno, broertje, het is de kiezer die beslist maar voor Bea, Nina, Patrick en mij ben je morgen zeker onbetwist nummer 1 …… toi, toi, toi.

Dit bericht werd geplaatst in algemeen. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

