Santiago de Compostella (8)

Na 3 weken februari is het nog maar een maand of 3 !! te gaan voordat de “camino” naar Santiago de Compostella begint. De laatste weken ben ik weer druk met de tocht bezig geweest.

Stond er eind januari 100 trainingskilometers op de teller van de vakantiefiets, inmiddels staat de teller op 375 km. Hierbij nog eens de 1240 “snelle” kilometers op de racer maakt een totaal van een slordige 1600 kilometer. Is dit veel…..?? Nou, als ik me bedenk dat het jaar inmiddels 8 weken oud is en in mei en juni op 5 weken tijd 2650 km moet worden afgelegd met de vakantiefiets dan moet ik toch even slikken !

spd-pedaal

spd-pedaal

spd-schoenen

spd-schoenen

Inmiddels zijn er wat verbeteringen aan de fiets aangebracht. De vering van het zadel is vastgezet, het zadel is 2,4 cm omlaag gezet en het is gewoonweg behoorlijk wennen op het brede zadel.

toch wel wennen...

toch wel wennen…

Ook zijn de spd-schoenen van stal gehaald want “vast” zitten aan het pedaal ben ik gewend met de racer en is toch heerlijk fietsen.

Vandaag is de eerste stap – beter gezegd – “eerste stempel” gezet. Met dank aan de gemeente Venlo !! overigens. Doordat bij het opruimen van kasten zomaar ordners, telmachines én stempelkussens in de container terecht komen meen ik (ik ben niet van de “weggooigeneratie”) dat sommige dingen toch nog een tweede leven verdienen. Zo ook dat stempelkussen want tijdens mijn laatste bezoek had men wel een stempelkussen maar … geen inkt op dat kussen.

met stempelkussen naar wijwaterbak

met stempelkussen naar wijwaterbak

Toen ik in de kathedraal voor die eerste stempel ging werd dus ook nu weer die stempel en vervolgens dat stempelkussen gepakt en bij het plaatsen van die stempel op een los blaadje  was meteen duidelijk dat het kussen van de gemeente Venlo van pas kwam. Dat er zomaar een stempel in mijn “credencial de peregrino” werd gezet  was buiten de plichtsgetrouwe medewerker gerekend. Nee, eerst ging de

.....en toen...die eerste stempel !!

…..en toen…die eerste stempel !!

medewerker naar de wijwaterbak, vervolgens maakte hij het stempelkussen nog extra nat met het gewijde water en vervolgens werd – met de nodige zorg – de eerste stempel gezet in mijn pelgrimspaspoort. Het stempelkussen werd in elk geval met

zon en wolken maakten het plaatje compleet: die Jacobsladder !!

zon en wolken maakten het plaatje compleet: die Jacobsladder !!

grote dank aanvaard. Goh, al meteen een goede daad !

Dat ik bij mijn terugrit over de Maasbrug ook nog eens een Jacobsladder aan de horizon zag was nog eens heel mooi meegenomen.

Zo, nu enkele weken relatief rustig aan, geen vastelaovendj, weinig fietskilometers, geen verhalen maar de rust van de Allgäu opzoeken en lekker op hoogte die wandeling maken om vanaf 7 maart vol te gaan voor voorbereiding en…… camino !!

effe niks !!

effe niks !!

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

