Depri maandag.

Maandag 20 januari: blue monday. Bedacht in 2005 en sindsdien elk jaar op de kalender.

Het is de maandag van de volle laatste week in januari. Een dag dat de meeste mensen zich treurig en neerslachtig voelen. Dit omdat de goede voornemens mislukt zijn en..de vakanties nog ver weg zijn…….. Ook ik kan hier misschien mijn licht op laten schijnen. Is voor velen niet elke maandag een depri dag? Een weekendje lang in bed blijven liggen en dan klinkt op maandag om half 7 die wekker…! Of…flink op stap zijn geweest en maandagmorgen nog behoorlijk blauw zijn….??? 
Dat het vandaag een depri dag is heeft meer te maken met depressies. Weerdepressies welteverstaan! Het is koud en de miezerige motregen zorgt ervoor dat binnenblijven het motto is.

20 januari is voor mij eigenlijk al heel wat jaartjes die depri dag. Het was dinsdag 20 januari 1970 toen mijn vader op veel te jonge leeftijd overleed. Vergeten zal ik deze dag niet maar dat dit iets met blue monday te maken heeft.. dit gaat me te ver. Om nu toch die paar zinnetjes over pap te schrijven betekent dat hij voortleeft. In mij, mijn broer en mijn kinderen. En dat is goed !

Blue monday 20 januari 2014: ik begon de dag met het voltrekken van een huwelijk. Niks geen depressieve mensen tegenover me maar mensen waar het geluk vanaf spatte. Dat ik vervolgens ook nog eens een a.s. bruidspaar trof waarvan de bruid ook nog eens in blijde verwachting was maakte eens te meer duidelijk dat depri monday helemaal niet zo depri is.

uiteraard...een St.Jacques

uiteraard…een St.Jacques

De dag is alweer bijna voorbij, nog een heerlijk avondmaal (geen laatste !), een uurtje tv amusement en…dat allemaal onder het genot van een heerlijk glaasje wijn.
Maandag 19 januari 2015 staat de volgende depri maandag op de kalender. Laat maar komen!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Depri maandag.

  1. Rinze Jonkman zegt:

    Jan bij het lezen moest ik aan het volgende denken, citaat uit het A.D. van zaterdag j.l. van Jan Wingerden(79) Rotterdam:”Vorig jaar ben ik naar Santiago de Compostella gefietst( in zes weken). Het is niet uit te leggen wat zo’n tocht met je doet, maar ik heb duidelijk een leven vóór en een leven ná de Camino.Door die ervaring sta ik elke ochtend blij op.Ha,weer een nieuwe dag”.Dus Jan en Robert nog een heel goede reden om te gaan!

Geef een reactie

