Test (Santiago 5)

De afgelopen week zijn mijn volgers, die bij elk berichtje een melding krijgen, bestookt met testberichtjes.. Excuus hiervoor maar…soms zal er getest moeten worden om iets geoptimaliseerd te krijgen.
Uiteraard staat deze test geheel in het teken van de “camino” naar Santiago de Compostella. Vandaag mijn eerste berichtje via mijn tablet! Het invoegen van
foto’s is nog niet mogelijk en het bewerken en invoegen van teksten via word bestanden zal ook nog enige oefening vereisen. Maar….oefening baart kunst! en ik ben er van overtuigd dat alles goed komt. Nu ik dan toch aan het testen ben kan ik ook schrijven over de ontwikkelingen betreffende de tocht.De eerste  bijeenkomst is inmiddels geweest en er zijn meteen knopen doorgehakt.

Volgens Robert is maar een ding belangrijk: de datum dat we terug willen keren. Dit mag in elk geval geen blind date worden. De afgelopen week is dan ook meteen geboekt. Na aankomst in Santiago de Compostella zetten we de fietsen op de bus en nemen wij de bus naar Porto in Portugal om vandaar een rechtstreekse vlucht naar Eindhoven te krijgen. Is het vertrek op 24 mei gepland, op 27 juni om 15.55 uur dienen we in Porto in het vliegtuig te zitten.

Dat is dus geregeld en als ik dus Robert moet geloven dan is het dat!
Nu ben ik niet zo’n wereldreiziger als Robert en dus meen ik dat ik toch nog het een en ander te regelen heb…..

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van waterdichte Ortlieb tassen, de zogenaamde backrollers en de eerste proefrit met 10 flesjes bier en 1 laptop vond ik al aan de behoorlijk zware kant……. maar gelukkig….de laptop en het bier gaan niet mee op reis !!

Ook staat de route al min of meer vast; het gaat richting Scherpenheuvel en via Geraadsbergen richting Frankrijk. Parijs zal worden gemeden en verder…..  als we in de buurt van de Pyreneeën komen dan maken we

dorpje nabij Sabinanigo (jun06)

dorpje nabij Sabinanigo (jun06)

een “ommetje” richting Sabinanigo, de plaats waar we ooit een van de mooiste en best georganiseerde wielertocht, de Quebrantahuesos, hebben gefietst. Daarna gaat het dan in een lijn richting het westen, midden door het heuvelachtige en natte Gallicie met op onze weg pracht steden als Pamplona, Burgos en Leon en….uiteraard ook machtig mooie wijngebieden. Maar ook hieromtrent zal heus nog het een en ander gelezen dienen te worden.

De test met het tablet lijkt me aardig te lukken. Dat ik op mijn reisfiets op dit moment al een slordige 9!!!!! km heb afgelegd betekent slechts één ding: toch nog wat meer testen…………

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

