extreem

Bij het horen van het woord “extreem” moet ik toch altijd denken aan iets buitengewoons. Meestal wordt het in verband gebracht met iets heel ergs. De betekenis van het woord extreem is volgens het woordenboek “uiterst”, “vergaand” en ook het woord buitengewoon zie ik terug. Code geel of oranje weer…dat is pas extreem !!!

dubbele cijfers !!

dubbele cijfers !!

Maar het kan ook anders : vandaag was het dus ook extreem. In alle vroegte hoorde ik Thijs Zeelen – tijdens zijn weerpraatje – al praten over extreme temperaturen voor 16 december. En ja !! Het zijn vandaag dubbel cijfers geworden !! En ook nog eens cijfers in de plus !! Buitengewoon voor deze tijd van het jaar.

Temperaturen die uitnodigen om erop uit te trekken: de natuur in. Handschoenen thuis, overschoenen niet aan en lekker dat tochtje langs de Maas naar Maaseik. Even voorbij Maasbracht zie ik Piet Vranken nog die “kopf und kragen” riskeert door in een extreem spurtje nog maar net voor een automobilist over te steken. Het gevolg: Een luid toeterende automobilist en daarna een even zo luid bellende paparazzi die dit alles jammer genoeg net niet voor de fotolens kreeg….   De wind…IMGP8121 net niet extreem maar wel behoorlijk in het nadeel maar….elk nadeel heeft zijn voordeel…… Het kost ook niet al te veel moeite om tot stilstand te komen, even af te stappen en een foto te maken en zo gaat het op de terugweg met de wind “vol in  het hat” over het Belsj richting witte stadje Thorn. IMGP3729In Thorn ga ik me opmaken voor nog één extreem iets. Het gaat richting de col de Pol, een strava punt en ja…… ik heb wel zin om toch nog even lekker iets extreems te doen en te gaan voor dat top 3 klassement van de col de Pol en mijn 6e plek van de vorige maand te verbeteren.

En ….het gaat hard, het gevoel zegt….. top ! alléén…. hoe krijg ik een en ander zichtbaar ..?? Zet ik een extreme prestatie neer en door mijn extreem slechte computerkennis zie ik er vooralsnog niets van terug. Zal Dion, die tot op dit moment nog voor me in het klassement van de col de Pol staat, me helpen…?????? Ik ben héél benieuwd !!!

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op extreem

  1. (ex) sponsor zegt:

    Forget it, digibeet

  2. Anne zegt:

    Mooi rondje ….goede temperatuur…..en de paarden waren er ook….;-))

Geef een reactie

