Santiago de Compostella (3)

Op 24 juli en 21 augustus heb ik er reeds over geschreven: de reis naar Santiago

fietsmaat Robert geeft aan dat we, om in Spanje te komen, toch echt via Aldeneik moeten ...!!

fietsmaat Robert geeft aan dat we, om in Spanje te komen, toch echt via Aldeneik moeten …!!

de Compostella. In mijn blog van juli gaf ik reeds aan maanden met de reis bezig te zijn. Een hele onderneming en dacht ik enkele jaren geleden nog deze onderneming in mijn eentje te klaren en….. zelfs een heen- en terugreis op de fiets te ondernemen, voortschrijdend inzicht heeft me toch doen besluiten om alleen de heenreis met de fiets te ondernemen en….mijn fietsmaatje Robert gaat me vergezellen op dit avontuur.

nog 2650 km te gaan.....

nog 2650 km te gaan…..

Schreef ik dat een slechte fiets garantie is voor geweldige verhalen, wellicht dat de verhalen iets minder sterk worden want vanaf woensdag 12 juni ben ik de trotse eigenaar van een Koga Miyata globetraveller. Een “werelds” fietsje met

extra standaard

extra standaard

leuke gadgets: een standaard voor, een 1000 lumen lampje en het stuur… het is bijna een dashbord !!

IMG_5555September en oktober waren maanden dat het nodige leeswerk verricht is. Van een collega ontving ik het boekje “het grote fietsvakantieboek” met erg handige tips en Robert heeft deel 1 van de Sint Jacobsfietsroute als leesvoer aangereikt. En…al meteen een dilemma..! Zelfs om in Tours te komen is nog niet zo eenvoudig: gaat het via Chartres of… zal het door Parijs en via Orleans gaan of toch via de Ardennen door Frankrijk afzakken om uiteindelijk via de Dordogne (Rocomodour) Spanje aan te snijden.  Het regent vandaag en dus is het goed om eens het complete reisverslag van oud dorpsgenoot Frans J. te lezen , die in mei 2012 deze tocht tot een goed einde heeft gebracht.

van Horn/Roermond via Scherpenheuvel en Geraadsbergen richting Tours

van Horn/Roermond via Scherpenheuvel en Geraadsbergen richting Tours

De reis. Er zijn nog zoveel vraagtekens. Allereerst heb ik op het werk nog geen groen licht voor de periode van 5 weken vanaf 26 mei 2014 (na de verkiezing van de leden van het Europees parlement) . Een vereiste om weg te kunnen is natuurlijk dat ik weg mag !!  Daarnaast is het zaak om goede fietstassen te regelen, lid worden van het St. Jacobsgenootschap, het nodige uitzoekwerk doen voor een “ipadje” om keurige verslagen te maken en…wellicht zelfs nog een (“alweer een”) aardig toestel om foto’s en filmpjes te maken, het regelen van de terugweg (bus, trein, vliegtuig)  etc. etc. etc.

Heb ik in 2013 thans een kleine 10.000 kilometertjes weggetrapt … de teller van de vakantiefiets staat nog maar op 100 !! en dat is toch echt veel te weinig….. Maar dat ik met de reis bezig ben, dan kan men wel stellen. Oh ja…ik ben op dit moment al bezig om aan de reis een compleet wijn/reisavondje te koppelen met film, foto’s en…van alle doorkruiste wijngebieden die heerlijke wijn…!! Niet op de route maar wel overheerlijk: onderstaande  St. Jacques wijn. Beoordeeld en….erg goed bevonden !!!!

'n toppertje ..!!!

’n toppertje ..!!!

Dit bericht werd geplaatst in Santiago de Compostella. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

