Traktatie !!

27 oktober 2013: de dag van de traktaties…!!  Het begon al toen de dag nog maar net begonnen was en alle klokken moesten worden teruggezet. Wat een werk maar…door al dat werk te doen betekent het wel dat we deze dag getrakteerd worden op dat uur extra !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKoud uit bed (nou …zo koud was dat niet !!) zie ik dat mijn mailbox vol zit !! Ja, I became mail !! Traktaties in de vorm van telefoontjes, berichtjes op facebook en in de vorm van kaarten die ik in de gewone brievenbus had liggen. En…zojuist hoor ik zelfs mijn naam op de radio voorbijkomen. Nichtje Mariet heeft het plaatje van Sef Diederen voor me aangevraagd met de toepasselijke titel : “laef vandaag”.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA“Laef vandaag”, een titel zoals ik de dag ook wil beleven. Op mijn eigen manier beleven !! Geen drukte maar toch….jarig zijn.  Om de daad bij het woord te voegen is mijn ontbijt dan ook meteen maar dat verjaardagsontbijt: een heerlijk sjtök abrikozenvlaai met slagroom ! Menigeen zou ervan over de nek gaan maar…… smaken verschillen nu eenmaal. En dat is goed !

En zo meteen ga ik me weer eens lekker verwennen: ik ga fietsen !!! Weer of geen weer en met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk krijg ik meteen weer een “natte..!!” traktatie aangeboden. Het regent nu immers als een beest, het is bijna donker en de wind maakt het nog wat “feestelijker”. Heerlijk !!!

Maar na dat fietsen en die fiets poetsen is het weer tijd voor die heuse traktatie: dat warme bad !!

Een dag die ik afsluit met zoals ik begon: dat stuk vlaai !!! en als ik dan nog eens naar de radio luister en het nummer “perfect day” voorbij komt  dat vertolkt wordt door Lou Reed, Bono, Pavarotti en nog een aantal bekende zangers dan kan ik maar één ding zeggen: “ik sluit me bij de gezongen woorden aan..!!!”

Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op Traktatie !!

  1. Hallo Jan,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en maak er ondanks het straffe windje een mooie dag van.
    en niet te veel vlaai, want dat moet er weer allemaal vanaf getraind worden. leef je dag en geniet de momenten.
    en…..een ongeluk zit in een klein hoekje………er is zoveel te kijken, dus waarom naar een klein hoekje.
    Op naar de 57 !

Geef een reactie

